سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستری شدن بیماران غیربابلی در مراکز درمانی بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از پوشش ٢٥ درصدی بیماران کرونایی غیربابلی در مراکز درمانی بابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در نشست با نمایندگان مجلس از پوشش گاهى تا ٢٥ درصدی بیماران کرونایی غیربابلی در مراکز درمانی بابل خبر داد و گفت: با وجود بیماری کرونا فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تداوم دارد.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل در زمینه پژوهشی ارتقاء بسیار خوبی در دو سال و نیم گذشته داشت و از رتبه ١٣ به رتبه ٩ رسیده است.

دکتر جلالی گفت: در زمینه آموزش دو دانشکده بهداشت و پرستاری و مامایی تاسیس شد و دو رشته تخصصی داخلى مغز و اعصاب و جراحى مغز و اعصاب و دو رشته فوق تخصصی گوارش بالغین و آی سی یو و چند رشته کارشناسى ارشد جدید راه اندازی شده است.

خریداری تجهیزات ۴۰۰ میلیاردی برای بیمارستان‌های بابل

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات از سال ٩٧ تاکنون برای بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل خریداری شده است.

او با بیان اینکه مرکز جامع سرطان در شمال کشور در بیمارستان شهید یحیی نژاد در مراحل تفاهم نامه با نیکوکار است، افزود: ساختمان جدید بیمارستان فاطمه الزهرا (س) بابل و ساختمان نوین بیمارستان کودکان امیرکلا پیشرفت خوبى دارند.

دکتر جلالی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل همواره در پایین‌ترین رده‌ها از لحاظ کیفی و کمی دیالیز در کشور بوده است، گفت: بیماران و شهروندان از تعداد محدود تخت‌های دیالیز و خدمت رسانی راضی نبوده که با راه اندازی مرکز جدید جامع دیالیز به عنوان بزرگترین مرکز جامع دیالیز شمال کشور با ظرفیت ۱۰۰ تخت دیالیز از سوی نیکوکار بابلى این مشکل مرتفع خواهد شد.

او ادامه داد: اقدام به راه اندازی بیمارستان و پلی کلینیک دندانپزشکی به عنوان تنها بیمارستان دندانپزشکی در شمال کشور یکی از اقدامات مهم این دانشگاه با همت بنیاد نیکوکاری سلامت است که از سوی مادر دو شهید تجهیز شد و در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بیمارستان گلیا هم انجام شده است، افزود: مرکز کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از مراکز ویژه در کشور است که بزودی در در بیمارستان روحانی راه اندازی می‌شود و یازدهمین مرکز کشور خواهد بود.

هزینه یکهزار میلیاردی برای مبارزه با کرونا در بابل

دکتر جلالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل از ابتدای مبارزه با کرونا تاکنون در دو زمینه تامین تجهیزات و پرداخت معوقات بیش از هزار میلیارد رالل هزینه کرده است و در این میان بیش از ۴۰۰ میلیارد زیالاز ردیف‌های ملی خاص کرونا بود که با تلاش و پیگیری‌های دانشگاه و سازمان برنامه بودجه استان محقق شده است.

او افزود: در این مدت در بحث دارو و لوازم مصرفی از محل تسویه بخش قابل ملاحظه مطالبات دارویی به ارزش ۳۵۳ میلیارد ریال در زمینه تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های یحیی نژاد و روحانی به مبلغ ۲۶ میلیارد ریال و خرید تجهیزات و لوازم مصرفی و دارویی به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کمک‌های غیرنقدی از سوی ستاد مردمی مبارزه با کرونا، نیکوکاران سلامت و خیران جمعا به ارزش هفت و نیم میلیارد تومان و هزینه هاى دانشگاه به ارزش یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.