سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید بیش از ۵۱۷ هزار تن گندم به صورت تضمینی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۱۷ هزار تن گندم به صورت تضمینی توسط مراکز خرید دولتی از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: ۷۱ درصد مطالبات گندمکاران هم پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : امسال در بیش از ۳۹۲ هزار هکتار از اراضی استان گندم کشت شد که این سطح شامل ۳۰۱ هزار هکتار گندم دیم و ۹۱ هزار هکتار گندم آبی است.

او بیشترین سطح زیرکشت گندم را مربوط به شهرستان کرمانشاه اعلام و گفت : هم اکنون برداشت گندم در مناطق معتدل و سردسیر در حال انجام است.

او به عملکرد مزارع گندم استان اشاره و افزود: میانگین عملکرد گندم آبی در استان چهار هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار و میانگین عملکرد مزارع گندم دیم هزار و ۱۸۱ کیلوگرم در هکتار است.

او با بیان اینکه مزارع نمونه گندم استان تولیدات مناسبی داشته اند، گفت: در شهرستان روانسر از یک هکتار مزرعه گندم آبی ۱۱ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم محصول برداشت شده است.

حاتمی افزود: تاکنون تولید گندم استان به ۶۷۳ هزار تن رسیده و پیش بینی‌ها بیانگر آن است که تولید گندم در استان به ۸۷۰ هزار تن برسد.

او افزود: ۶۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خرید ۳۷ هزار و ۷۰۰ تن گندم بذری و ۳۸ هزار و ۹۴۰ تن گندم ماکارونی خبر داد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.