سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

۲۹ درصد تردد جاده‌ای در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است

کرد گفت: ۱۳ میلیون و ۲۹ هزار و ۹۵۹ تردد در چهار ماهه نخست سال جاری در راه‌های ارتباطی این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ میلیون و ۲۹ هزار و ۹۵۹ تردد در چهار ماهه سالجاری در راه‌های ارتباطی این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۱۸ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۱۵ تردد ۲۹ درصد کاهش یافته است.

او گفت: کاهش تردد نشان از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر سفر‌های جاده‌ای دارد که با توجه به ضرورت همراهی مردم در پیشگیری و مقابله با این ویروس، کماکان بر پرهیز از تردد‌های غیرضروری و ماندن در خانه برای قطع زنجیره انتقال تاکید می‌شود.

او  با بیان اینکه سرعت متوسط تردد در مسیر‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافته است، افزود:بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده این مدت در استان به مسیر‌های میرجاوه - زاهدان، سراوان - خاش و نیکشهر – قصرقند، اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همچنین بیشترین تردد ثبت شده این مدت در راه‌های ارتباطی این استان به ترتیب با ۸۶۱ هزار و ۲۹۰ تردد به محور ایرانشهر – بمپور، ۵۳۷ هزار و ۷۱۱ تردد به محور زابل – هیرمند و ۴۶۸ هزار و ۱۴۱ تردد به محور زهک – مرز میلک مربوط می‌شود.

او پیگیری راه‌اندازی ۵۱ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور را از مهمترین برنامه‌های سالجاری برای افزایش ایمنی تردد در جاده‌های سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت:امروزه یکی از مباحث مهم در حمل و نقل جاده‌ای، توجه به سیستم‌های هوشمند حمل و نقل است که با هدف افزایش ایمنی، سهولت جا به جایی، امنیت و کارایی، صرفه جویی در هزینه سفر ناشی از کاهش زمان سفر و مصرف انرژی انجام می‌شود.

کرد با اشاره به تلفن گویای ۱۴۱، درگاه اینترنتی ۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ به عنوان ابزار‌های ارتباطی شهروندان جهت اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی مسیر‌های ارتباطی، شرایط آب و هوایی و رخداد‌های جاده‌ای، اظهارداشت: در چهار ماهه سالجاری ۴۱ هزار و ۶۸۴ تماس تلفنی در سامانه ۱۴۱ استانی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.