سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن، ترامپ را به بهره‌گیری از ارعاب برای رای آوردن متهم کرد

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر معتقد است کارزار انتخاباتی رقیب جمهوری‌خواه او در تلاش است تا با فریب افکار عمومی، آرای بیشتری را به نفع خود جلب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا می‌گوید دونالد ترامپ برای تغییر نظر رای دهندگان آمریکایی به فریب و ارعاب کردن متوسل شده است.

جو بایدن روز گذشته یکی از تبلیغات اخیر ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا را هدف انتقاد قرار داد، که در آن، نامزد دموکرات‌ها را متهم به قطع بودجه پلیس فدرال می‌کند. این در حالی است که بایدن تاکنون از قطع بودجه پلیس آمریکا، که از زمان اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور زمزمه‌های آن به گوش می‌رسد، حمایت نکرده است. حتی کارزار انتخاباتی او اعلام کرده که از تخصیص بودجه بیشتر به برنامه‌های پلیس محور در جامعه حمایت می‌کند.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه در دلاور اعلام کرد: شاهد برخی تبلیغات هستیم. آن‌ها تصویر من را در پس زمینه تبلیغات خود قرار داده اند. این تنها تلاشی برای ارعاب مردم در راستای مقاصد انتخاباتی ترامپ است.

رئیس جمهور آمریکا از ابتدای اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور با آنارشیست و اوباش خواندن معترضان، تنها به آتش افروزی بیشتر آشوب‌ها کمک کرد. ترامپ همچنین صراحتا با موضوع قطع یا کاهش بودجه پلیس به دلیل سوابق اقدامات خشونت آمیز آن، مخالفت کرد. به نظر می‌رسد کارزار انتخاباتی او نیز این روز‌های تلاش می‌کند تا از آتش اعتراضات به نفع خود بهره گرفته و با ایجاد ترس عمومی ناشی از قطع بودجه پلیس، آرای بیشتری را به نفع خود جلب کند.

ترامپ ماموران امنیتی فدرال را در اوایل ماه ژوئیه در بحبوحه اعتراضات در پورتلند، به آن جا فرستاد. این اقدام ترامپ پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه افسران فدرال با هویتی مجهول معترضان را به روشی غیرقانونی بازداشت کرده‌اند، انتقاداتی را به همراه داشت. افسران فدرال در پورتلند ضمن پوشاندن کد‌های شناسایی خود، با گاز اشک‌آور به مخالفان حمله می‌کردند. آن‌ها همچنین ضمن ضرب و شتم معترضان، اقدام به دستگیری غیرقانونی آن‌ها کردند.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه طی پیامی توییتری اعلام کرد که شمار گسترده‌ای از افسران فدرال به شهر سیاتل اعزام شده‌اند و در حالت آماده‌باش قرار دارند. اقدامی که شهرداران پورتلند، شیکاگو، سیاتل، نیومکزیکو، کانزاس، آلبوکرکی و میسوری را بر آن داشت تا با ارسال نامه‌ای به کنگره خواستار اقدام قانونی در مقابل رئیس جمهور شوند.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.