سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوزاد نارس ۵۰۰ گرمی به آغوش مادر بازگشت

نوزاد نارس متولد شده در بیمارستان فاطمیه با دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی نوزادان بعد از ۷۱ روز به سلامت از این مرکز ترخیص شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر بصیری فوق تخصص نوزادان و رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان فاطمیه گفت: نوزاد نارس متولد شده در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۹ با سن بارداری ۲۴ هفته در بیمارستان فاطمیه بعد از دریافت اقدامات تخصصی و فوق تخصصی بعد از ۷۱ روز به سلامت از این مرکز ترخیص شد.

او با اعلام این موضوع اظهار داشت: خوشبختانه نوزاد ۵۰۰ گرمی ۲۴ هفته با حال عمومی خوب و در آغوش مادر و پدر ترخیص و روانه زندگی شد.

فوق تخصص نوزادان افزود: احتمال زنده ماندن نوزاد متولد شده، در سن بارداری کم‌تر از ۲۵ تا ۲۶ هفته تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد است و این نوزادان با توجه به عدم تکمیل دوره رشد و نمو در رحم مادر نیاز به مراقبت‌های ویژه بخش نوزادان دارند چرا که دچار مشکلات تنفسی، آسفیکسی، آنومالی مادرزادی، عدم تکامل قلب، مغز و  عفونت‌ها شده که از علل مستعد کننده مرگ نوزادان نارس است.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان فاطمیه با ابراز خرسندی از پیشرفت خدمات تخصصی و فوق تخصصی نوزادان و امکانات بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان، خصوصا مرکز فاطمیه تصریح کرد : آمار زنده ماندن نوزادان نارس در کشور  رو به افزایش است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.