سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلوسی: دادستان کل آمریکا «نوکر» ترامپ است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اقدام دادستان کل این کشور را در مواجهه با معترضان و خوش‌خدمتی به رئیس‌جمهور آمریکا به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در پراکنده کردن معترضان مقابل کاخ سفید با استفاده از نیرو‌های فدرال در اوایل ماه ژوئن انتقاد و اظهار کرد او برای آنچه انجام داده است باید پاسخگو باشد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از شهادت ویلیام بار در جلسه استماع کمیته قضایی گفت: او [ویلیام بار] مانند یک لکه کثیف است. او به جای آنکه دادستان کل آمریکا باشد همانند یک «نوکر» برای رئیس جمهور آمریکا عمل می‌کند.

پلوسی همچنین بار را برای تصمیم دولت ترامپ جهت اعزام ماموران فدرال به برخی از شهر‌های آمریکا هدف انتقادات خود قرار داد.

او در حالی چنین واکنشی نشان داده است که دادستان کل آمریکا تظاهرکنندگان معترض به نژادپرستی را به آشوب طلبی و ایجاد هرج و مرج متهم کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان همچنین اعتراضات در نزدیک دادگاه پورتلند را تعرض به آمریکا قلمداد کرد و گفت تهدید اقدامات مجرمانه در خیابان‌ها بر جان شهروندان آمریکایی آفریقایی تبار، بسیار بیشتر از هر گونه تهدیدی است که سوء رفتار پلیس ایجاد می‌کند.

چندین قانونگذار دموکرات طی این جلسه در صدد بودند تا بار را به عنوان وفادار رئیس جمهور معرفی کند و صلاحیت او را برای یک مقام رسمی آمریکا زیر سوال ببرند. حکیم جفریز، نماینده دموکرات نیویورک خطاب به بار گفت: وظیفه دادستان کل این است که از منافع مردم دفاع کرده و به عنوان وکیل مردم خدمت کنید، اما در حال حاضر، شما به عنوان دادستان کل، دموکراسی را به طور مداوم تضعیف کرده اید، قانون اساسی را زیر پا گذاشته و سلامت، ایمنی و رفاه مردم آمریکا را تضعیف کرده اید. همه این اقدامات در راستای اهداف دونالد ترامپ بوده است.

در همین حال، جری ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت ویلیام بار بیشتر از هر وزیر دادگستری دیگری در تاریخ آمریکا از جایگاه و قدرت خود برای اهداف سیاسی سوء استفاده کرده است.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.