سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰۰ هکتار از مراتع سربیژن جیرفت طعمه حریق شد

فرماندار جیرفت گفت: در برآورد‌های اولیه، تقریباً ۲۰۰ هکتار از مراتع منطقه سربیژن بخش ساردوئیه این شهرستان، در آتش سوخت.

ابوذر عطاپور وزیری فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان جیرفت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: متاسفانه مراتع سربیژن در منطقه ساردوئیه جیرفت دچار حریق شد و آسیب جدی به این مراتع رسید.

او افزود: به محض اطلاع از این حادثه همه دستگاه‌های خدمت رسان در منطقه مستقر شدند و تلاش کردند تا آتش را خاموش کنند.

عطاپور وزیری تصریح کرد: بر اثر این آتش سوزی طبق برآورد‌های اولیه تقریباً ۲۰۰ هکتار از مراتع منطقه سربیژن در آتش سوخت.

حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز گفت: حدود ساعت ۱۵ بعدازظهر روز سه شنبه ۷ مرداد ۹۹ در منطقه سربیژن ساردوییه حریق رخ داد.

او به علت این حادثه ی آتش سوزی اشاره کرد و افزود: علت آتش‌سوزی عوامل انسانی بوده که متاسفانه عمده آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگلی به دلیل سهل انگاری‌های نیروی انسانی اتفاق می‌افتد.

احمدی تصریح کرد: افرادی که سبب آتش سوزی مراتع سربیژن شدند، شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

او ضمن تقدیر و تشکر از تمام عواملی که در خاموش کردن آتش تلاش کردند، بیان داشت: اطفاء حریق مراتع سربیژن به همت آتش نشانی، اداره کل راه و شهرسازی، هلال احمر، فرمانداری، محیط زیست، شهرداری‌های شهرستان رابر و راین، اداره کل منابع طبیعی شمال استان کرمان، ستاد بحران و همه افراد محلی انجام شد.

احمدی گفت: برای خاموش کردن آتش و جلوگیری از آسیب بیشتر به مراتع منطقه سربیژن بیش از ۷ ساعت درگیر حریق بودیم و حدود ساعت ۲۲ شب آتش خاموش شد.

او با اعلام اینکه منابع طبیعی امانت الهی است و از آنجایی که ما میراث‌دار آیندگان هستیم، پس باید به نحو مطلوبی از منابع طبیعی محافظت کنیم، به مردم توصیه کرد: هنگام حضور در طبیعت خیلی مراقب باشند و احتیاط کنند؛ چرا که یک جرقه در این مراتع فاجعه به بار می‌آورد. 
 
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.