سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهگذر کتای افتتاح شد

نخستین محموله ترانزیتی از طریق راهگذر (کریدور) کتای از پایانه مرزی دوغارون وارد خاک افغانستان شد تا با عبور از خاک این کشور و تاجیکستان به قرقیزستان منتقل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید محمدی رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: دو کامیون که از مبدا گمرک شهید رجایی بندرعباس به مقصد قرقیزستان از مسیر افغانستان و تاجیکستان در قالب این راهگذر بارگیری شده بودند روز گذشته، پس از ورود به پایانه مرزی دوغارون در تایباد، پس از انجام تشریفات وارد افغانستان شدند.


بیشتر بخوانید:


او افزود: چهارم آذر ماه سال۹۸ نمایندگان کشور‌های عضو راهگذر کتای شامل ایران، افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان به میزبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و با حضور نمایندگان گمرک ایران، سازمان اکو، سازمان ایرو و اتاق بازرگانی در تهران نشستی برگزار نمودند و تردد ۲ کامیون در مسیر کتای از نتایج این نشست بوده است.

وی ادامه داد: با عنایت به لزوم توسعه مسیر‌های ترانزیتی و صادراتی متعدد و جایگزین به آسیای مرکزی، فعال نمودن راهگذر کتای در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است.
 
انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.