سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت انباشت سیب زیر درختی در جاده‌های مهاباد

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد از ممنوعیت انباشت سیب زیر درختی و میوه‌های فصلی در حریم قانونی جاده‌ها در سال جاری خبر داد.

رسول سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: به منظور رعایت موارد بهداشتی در محل‌های جمع آوری سیب زیر درختی و سایر محصولات انباشت سیب صنعتی ( زیر درختی) در مسیر جاده‌های شهرستان  مهاباد ممنوع اعلام شد.

سعیدیان با اعلام اینکه جمع آوری دپوی سیب زیر درختی در مکان‌های بدون مجوز ممنوع است، افزود: شرایط لازم برای گرفتن مجوز در امرخرید و جمع آوری سیب زیر درختی دارا بودن ۱۰۰۰ مترمربع مساحت اراضی در موقعیت مناسب خارج از حریم جاده‌ها، داشتن ۲۵۰ متر فاصله از باغ‌های مجاور، اخذ مجوز تغییر کاربری زمین فوق از مدیریت جهاد کشاورزی است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد بیان کرد: با توجه به اینکه حریم جاده‌ها با انباشت سیب‌های صنعتی اشغال و منجر به ایجاد مشکلات بهداشتی می‌شود لازم است دستگاه مربوطه نسبت به پاکسازی جاده و رفع این موضوع اقدام کند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد اذعان کرد: ۲ مرکز مجاز فروش سیب صنعتی (زیر درختی) در این شهرستان وجود دارد که باغداران مهابادی به منظور حذف دلالان می‌توانند سیب‌های زیر درختی خود را تحویل مراکز دهند.

سعیدیان گفت: پیش بینی می‌شود امسال در این شهرستان ۱۳ هزار تن سیب به صورت صنعتی تولید شود که تصمیمات خوبی برای ساماندهی این موضوع و انتقال سیب‌ها به کارخانه گرفته شده است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.