سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبان گزارش سازمان ملل درباره تلفات غیر نظامیان را رد کرد

طالبان گزارش سازمان ملل در مورد تلفات غیر نظامیان را رد کرد و اعلام نمود که این گزارش بر مبنای اطلاعات ارگان‌های امنیتی دولت افغانستان تدوین و پخش شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی طالبان گزارش سازمان ملل در مورد تلفات غیر نظامیان را رد کرد و اعلام نمود که این گزارش بر مبنای اطلاعات ارگان‌های امنیتی دولت افغانستان تدوین و پخش شده و پرونده‌های واقعی تلفات غیر نظامیان بررسی نشده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اظهار داشت: دفتر یوناما در کابل گزارش شش ماهه خود را در مورد تلفات غیر نظامیان پخش کرده است که در آن مسئولیت ۴۳% تلفات غیر نظامیان را به طالبان راجع نموده اند.

وی افزود: ما گزارش یوناما را به جدیت رد می‌کنیم؛ این گزارش بر مبنای معلومات ارگان‌های امنیتی دولت کابل ترتیب و پخش شده، پرونده‌های واقعی تلفات غیر نظامیان بررسی نشده است. طالبان همه کوشش خود را برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان به خرج داده و با همین هدف کمیسیون جداگانه‌ای را به کار گماشته است.»

گفتنی است که بر اساس گزارش جدید نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی یک هزار و ۲۸۲ غیرنظامی کشته و ۲ هزار و ۱۷۶ تن دیگر نیز زخمی شدند که طالبان با ۴۳ درصد و نیرو‌های امنیتی افغانستان نیز با ۲۳ درصد عامل بیشترین تلفات وارد شده به غیرنظامیان هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.