سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت ها در روز عید سعید قربان

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان شمالی از تشدید نظارت ها در روز عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبدالله یوسفی رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به شرایط اقلیمی استان، تجربیات دامداران، وجود ذخایر ژنیتیکی و اصلاح نژادی خوبی که صورت گرفته است، روند رو به رشدی در حوزه دام سبک وجود دارد، افزود:هم اکنون بالغ بر دو میلیون واحد دامی سبک در استان داریم که به لحاظ کیفیت گوشت و تولیدات دامی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

یوسفی افزود: از این مقدار ۸۰۰ هزار بره گوشتی تولید میشود که ۴۸ هزار گوشتی و مابقی مولد است.

 او عنوان کرد: سالانه در خراسان شمالی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دام کشتار و مابقی آن به سایر استان‌ها صادر میشود.

یوسفی با اشاره به نزدیک بودن عیدقربان گفت:تشدید نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های متولی بر کشتار و ذبح دام به جهت حفظ سلامت مردم اعمال خواهد شد.


بیشتر بخوانید


یوسفی بااشاره به وجود چندین میدان فروش دام در بجنورد و سایر شهرستان استان گفت:میدان جدیدی برای فروش دام در بجنورد در حال راه اندازی است که امیدواریم تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

احمدی مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در خصوص برنامه‌های پیش روی دامپزشکی استان در روز عیدقربان گفت:با توجه به شرایط فعلی جامعه و شیوع کرونا در استان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کشتارگاه‌ها بصورت معمول فعالیت خود را ادامه خواهند داد.
احمدی در توصیه‌ای به شهروندان گفت:ذبح دام در سطح معابر، کوچه‌ها و پیاده رو‌ها به هیچ عنوان انجام نشود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های دامپزشکی گفت:۳۷ اکیپ ثابت و ۳۰ اکیپ سیار داریم که با توجه به نزدیک بودن روز عیدقربان این اکیپ‌ها افزایش می‌یابد.

او عنوان کرد:شماره تماس ۱۵۱۲ و تمام شماره‌های دامپزشکی در روز عید قربان آماده پاسخگویی به مردم است تا اگر نظارت یا بازرسی قبل یا بعداز کشتار نیاز باشد اکیپ‌های دامپزشکی حضور داشته باشند.

احمدی با اشاره به سلامت میادین فروش و عرضه دام، افزود:دامداری‌هایی که دارای پروانه معتبر از دامپزشکی هستند و یا در مراکز روستایی که دامپروری انجام می‌دهند، نظارت کامل دامپزشکی در حوزه واکسیناسیون و فعالیت دامداری‌ها وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به کیفیت دام خراسان شمالی گفت:اگر شرایط فراوری دام یعنی کشتار، قطعه بندی و  بسته بندی در استان فراهم شود ، گوشت تولیدی با برند خراسان شمالی به بازار‌های خارج از استان عرضه میشود که هم اکنون زمینه‌های اجرای این طرح در استان فراهم است.

الهی راد مدیرکل کمیته امداد با اشاره به آغاز مرحله دوم رزمایش ایران همدل در آستان عید قربان گفت:با نزدیک شدن روز عیدقربان قربانگاه‌هایی در کنار امامزادگان در سطح استان در نظر گرفته شده البته هیچ گونه کشتاری در این مکان‌ها انجام نمی‌شود و فقط کمک‌ها و قربانی‌های مردم، در قالب دام به این مراکز تحویل میشود و در نهایت دام‌های دریافتی به کشتارگاه منتقل شده و در محل کشتارگاه ذبح بهداشتی انجام می‌شود و به دست نیازمندان خواهد رسید.

الهی راد با اشاره به اجرای طرح قربانی نیابتی نیز افزود:در این طرح افرادی که توان خرید دام و اهدا به نیازمندان را ندارند می‌توانند مبالغ مورد نظر را پرداخت کرده  و کمیته امداد به نیابت دام را تهیه می‌کند و به دست نیازمندان می رساند.

مدیرکل کمیته امداد افزود:مردم استان میتوانند علاوه بر اهدا قربانی‌های خود پوست گوسفند قربانی را نیز به مراکز اعلام شده تحویل دهند تا با استفاده از آن در حوزه‌های مختلف به نیازمندان  کمک شود.

انتهای پیام /د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.