سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشیای آلوده به مدفوع حیوانات عامل انتقال هپاتیت A

کارشناس هپاتیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: زمانیکه فرد در تماس با اشیای آلوده به مدفوع حیوانات قرار می‌گیرد، هپاتیت A منتقل می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   فضل اله پسندیده با اشاره به روز جهانی هپاتیت گفت : هپاتیت‌های ویروسی انواع مختلفی دارد، اما علائم همه آن‌ها مشابه است همچنین هپاتیت می‌تواند به شکل حاد یا مزمن بروز کند.

او  با بیان اینکه سه نوع اصلی هپاتیت‌های ویروسی تحت عنوان هپاتیت A، B و C شناخته شده هستند، گفت: هریک از این هپاتیت‌ها به وسیله نوعی از ویروس‌ها ایجاد می‌شود و هر سه نوع هپاتیت‌های ویروسی می‌توانند حاد باشند و ۶ ماه یا کمتر نیز باقی بمانند.

پسندیده ادامه داد: انواع B و C می‌توانند مزمن و به مدت طولانی تری ادامه داشته باشند بنابراین هر نوع هپاتیت‌های ویروسی دارای ویژگی‌های مختلفی است و به روش‌های مختلفی منتقل می‌شود، اما علائم آن‌ها شبیه به هم هستند.


بیشتر بخوانید 


او  در خصوص هپاتیت A افزود : این بیماری اغلب خفیف است و اکثر افراد به طور کامل بهبود می‌یابند، پس از آن در برابر ویروس مصون هستند و به همین دلیل در آینده در برابر ویروس‌ها محافظت می‌شوند. با این حال، اگر این نوع از هپاتیت پیشرفت کند، علائم می‌توانند خطری جدی برای فرد ایجاد کنند.

پسندیده با اشاره به شیوع هپاتیت A بیان کرد: این نوع هپاتیت هنگامی که فرد در تماس با اشیایی است که توسط مدفوع حیوانات حتی در مقادیر میکروسکوپی آلوده شده است، منتقل می‌شود همچنین در مناطقی از جهان که مردم به سرویس‌های بهداشتی که غیربهداشتی هستند دسترسی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به هپاتیت A یا همان HAV هستند.

او  سپس به علائم هپاتیت ویروسی A اشاره کرد و گفت: علائم و نشانه‌های هپاتیت A تا زمانی که برای چند هفته ویروس در بدن شما باقی نماند، ظاهر نمی‌شود، اما همه افراد مبتلا به هپاتیت A این علائم را بروز نمی‌دهند.

پسندیده عنوان کرد: خستگی، حالت تهوع و استفراغ ناگهانی، درد یا ناراحتی در شکم، به خصوص در قسمت فوقانی سمت راست در زیر دنده‌های تحتانی، مدفوع تیره، از دست دادن اشتها، تب با درجه پایین، ادرار تیره، درد مفاصل، زرد شدن پوست و سفیدی چشم و خارش شدید از جمله علائم و نشانه‌های هپاتیت A هستند.

او  با بیان اینکه علائم و نشانه‌های هپاتیت A ممکن است نسبتاً خفیف بوده و طی چند هفته از بین برود، افزود: با این حال، گاهی اوقات، عفونت هپاتیت A منجر به یک بیماری شدید می‌شود که چند ماه ادامه می‌یابد و خوشبختانه واکسن‌های ایمن و مؤثری وجود دارد که از بدن در برابر این ویروس‌ها محافظت می‌کنند.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.