سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس اعلام مرکز تحقیقات رسانه ملی؛

۸۴ درصد خردسالان بیننده برنامه‌های سیما هستند/ پویا؛ رتبه اول جذب مخاطب

صداو سیما در جدیدترین نظرسنجی میزان استقبال کودکان از برنامه های کودک را ارائه کرده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما گزارش نظرسنجی از خردسالان ۴ تا ۵ سال درباره برنامه‌های سیما در فصل بهار ۱۳۹۹ را منتشر کرد و مشخص شد ۸۴ درصد از آن‌ها بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، شبکه پویا با جذب ۷۴٫۵ مخاطب خردسال، در رتبه اول قرارگرفته و پس‌ازآن شبکه‌های دو (۳۳٫۹) و پنج (۱۲٫۸) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ببعی هم با ۴۴٫۱ درصد مخاطب خردسال، بیشتر از دیگر برنامه‌ها توانسته است در فصل بهار ۱۳۹۹ مخاطب پیگیر داشته باشد.

 روند درصد بیننده سیما در بین خردسالان در مقایسه فصل بهار ۱۳۹۷ تا فصل بهار ۱۳۹۹ حکایت از آن دارد که درمجموع، این روند کاهش ملایمی داشته و از ۹۰٫۹ درصد به ۸۴ درصد رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، خردسالان در فصل بهار به‌طور متوسط فصل بهار، سه ساعت و ۴۲ دقیقه در شبانه‌روز برنامه‌های سیما را تماشا کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد در فصل بهار، پربیننده‌ترین ساعت‌های تماشای برنامه‌های سیما در بین بینندگان خردسال، ۱۱ تا ۱۲ ظهر (۵۰ درصد) بوده است.

طبق این نظرسنجی، در فصل بهار ۷۷٫۶ درصد خردسالان بیننده برنامه‌های «خردسال، کودک و نوجوان» سیما بوده‌اند. در این مدت‌زمانی، ۷۲٫۸ درصد از خردسالان به طور خاص بیننده برنامه‌های «خردسالان» سیما بوده‌اند. در همین حال، آمار تماشای برنامه‌های بزرگ‌سالان سیما در بین خردسالان هم در فصل بهار قابل‌تأمل است، به‌طوری‌که نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما نشان می‌دهد ۵۵٫۱ درصد از آن‌ها بیننده برنامه‌های بزرگ‌سالان بوده‌اند.

در فصل بهار ۱۳۹۹، شبکه پویا توانسته است ۷۴٫۵ درصد از خردسالان را به برنامه‌های خود جذب کند و در جدول زیر می‌توانید درصد بیننده برنامه‌های خردسال کودک و نوجوان شبکه‌های سیما در بین خردسالان را با هم مقایسه کنید.

شبکه پویا در بهار ۱۳۹۸ در میان این طیف سنی، ۷۸٫۱ درصد بیننده داشت که با افت ۳٫۶ درصدی مواجه شده؛ شبکه امید هم در آن بازه زمانی ۱۴ درصد مخاطب داشت که اکنون با ۳٫۳ افت مخاطب خردسال مواجه شده است.

در حالی که برنامه ببعی با ۴۴٫۱ درصد بیننده همیشگی، پربیننده‌ترین برنامه بوده است، در دو جدول زیر، آمار تماشای دیگر برنامه‌های شبکه پویا ارائه شده است.

بر اساس این نظرسنجی در فصل بهار ۱۳۹۹، ۶۴٫۸ درصد به «انجام بازی‌های رایانه‌ای» و ۱۱٫۶ درصد به «استفاده از شبکه‌های اجتماعی» و ۸٫۲ درصد هم به «گوش دادن به رادیو» پرداخته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صداو سیما ، رسانه ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.