سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نباید از واقعیات جنگ فرار کنیم

فرمانده دفاع مقدس با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان نسبت به جنگ تحمیلی اطلاعات کافی ندارند و منشاء مشکلات کشور را این جنگ می‌دانند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جهانشاه امیری فرمانده دفاع مقدس با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان نسبت به جنگ تحمیلی اطلاعات کافی ندارند و منشاء مشکلات کشور را این جنگ می‌دانند، گفت : واقعیت این است که تقریباً همه داشته‌های امروز ما مدیون دفاع مقدس است، اما متاسفانه این درک و تصور به درستی در جامعه وجود ندارد که می‌تواند ناشی از نبود تحلیل و مطالعات علمی کافی و کاربردی در باره دفاع مقدس باشد.

او مصادره شدن جنگ تحمیلی را از دلایل عدم ورود اندیشمندان برای بررسی و تحلیل آن دانست و گفت : باید اجازه داد که مطالعات روشمند و علمی درباره جنگ تحمیلی به صورت آزادانه در دانشگاه‌ها صورت بگیرد و انتشار آن‌ها نیاز به تایید نهاد‌های نظامی نداشته باشد و از درون این مطالعات و واقعیت‌های جنگ باید ارزش‌های جامعه استخراج شود.

او افزود: هیچ وقت چهره عریان واقعی جنگ در فیلم‌های ما نشان داده نشده و تنها تصاویر نادرستی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

امیری با بیان اینکه نباید از واقعیات جنگ فرار کنیم افزود: ما همچنان در مطالعات دفاع مقدس خیلی فقیر هستیم و این نقصان بزرگی است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.