سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت DOOV با تصمیم‌گیری جدید خود همه را شوکه کرد!

شرکت گوشی‌سازی DOOV تصمیم گرفت سنسور اثر انگشت را در عجیب‌ترین قسمت گوشی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان آغاز قرارگیری سنسور‌های اثر انگشت بر روی گوشی‌ها، این قطعات در قسمت‌های مختلف گوشی‌های هوشمند طراحی و قرار گرفته‌اند. در ابتدا این سنسور‌ها بر روی کلید‌های مختلف گوشی‌های هوشمند بود تا آن که شرکت‌های تولید کننده گوشی تصمیم گرفتند کلید‌های فیزیکی را از روی تلفن‌های همراه بردارند.

پس از آن ابرقدرت‌های دنیای فناوری سنسور‌های اثر انگشت را در پشت گوشی‌های هوشمند قرار دادند که همچنان بهترین مکان برای قرارگیری سنسور‌ها شناخته می‌شود. با این وجود همچنان برخی شرکت‌ها در تلاش هستند تا محل‌های بهتری را برای سنسور اثر انگشت خود پیدا کنند. عده‌ای از این شرکت‌ها باور دارند سنسور‌ها در کنار بدنه بهترین کاربرد را دارند و عده دیگر تفکر متفاوت‌تری دارند.

در این بین یک شرکت چینی با عنوان DOOV اعتقاد دارد بهترین محل برای قرارگیری سنسور اثر انگشت در کنار دوربین عقب گوشی‌های هوشمند است. شرکت DOOV یک گوشی هوشمند با نام ۲۰۰۲۰۰۵۱۹ ساخته است که براساس تصاویر منتشر شده از آن چهره نا آشنایی را به کاربران نشان می‌دهد. سنسور اثر انگشت گوشی هوشمند ۲۰۰۲۰۰۵۱۹ در کنار دوربین عقب قرار دارد.


بیشتر بخوانید


دوربین‌های این گوشی در فضایی مستطیلی قرار دارند که میزبان سنسور اثر انگشت نیز هست. دوربین‌ها در سمت چپ مستطیل و بالاتر از سنسور اثر انگشت قرار دارند که طراحی مشابه‌ای با گوشی هوشمند Galaxy S20 Ultra را به نمایش می‌گذارد. این طراحی امکان دارد برای کاربرانی که دستان کوچکی دارند بسیار آزار دهنده باشد و کاربرد لازم را ارائه ندهد.

مشخصات فنی گوشی شرکت DOOV

این گوشی همچنین از ابعاد نسبتاً بزرگ ۱۷۹ در ۸۷ در ۹.۶ میلی‌متر برخوردار است که صفحه نمایش ۷ اینچی را به خریداران خود ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش کیفیت تصویری مطابق با ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ دارد و از وجود رم هشت گیگابایتی بهره می‌برد. حافظه داخلی این دستگاه ۲۵۶ گیگابایت اعلام شده که می‌توان گفت میزان بسیار قابل توجه‌ای است. گوشی هوشمند ۲۰۰۲۰۰۵۱۹ از وجود سه دوربین با کیفیت‌های ۱۶، ۲ و ۲۱ مگاپیکسلی بهره می‌برد. گفتنی است؛ این گوشی هوشمند یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری را در خود جای می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.