سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف برق پایتخت افزایش یافت

مدیر امور دیسپاچینگ و راهبری شبکه توزیع برق تهران بزرگ گفت: مصرف برق پایتخت امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ظهر امروز همزمان با اوج مصرف برق در پایتخت و همزمان با پایش لحظه‌ای مصرف برق در کلانشهر تهران برق برخی از ادرات دولتی و بانک‌ها قطع شد. براین اساس تورج سروش، مجری طرح پایش مصارف سازمان‌های دولتی و نهاد‌های عمومی پایتخت در این باره گفت: تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات عمومی، موظفند با به‌کارگیری راهکار‌های ممکن، مصرف برق خود را در ساعات ۱۲ تا ۱۶ کاهش دهند و این مسئله پیش از این بار‌ها به دستگاه‌های مزبور اطلاع‌رسانی شده است.

او ادامه داد: شرکت توانیر هشدار‌های لازم را داده است، ولی اداراتی نسبت به تذکرات، به ویژه در خصوص به‌کارگیری دیزل ژنراتور‌های خودتامین و خروج سامانه‌های سرمایشی از مدار، بی‌توجه هستند.

این مقام مسئول افزود: با آغاز این طرح، ظهر روز گذشته با توجه به چندین نوبت بازدید انجام شده، بررسی منحنی بار مصرف به کمک کنتور‌های هوشمند، اطمینان از عدم همکاری در مدیریت بار علی رغم اطلاع رسانی‌های انجام شده و تسلیم اخطار قطع برق در روز گذشته، برق تعدادی از ادارات تهران شامل نهاد‌های دولتی و غیردولتی، قطع شد و این روند در روز‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

سروش بیان کرد: توصیه ما به ادارات دولتی این است که یک ساعت قبل از تعطیل شدن، سیستم سرمایشی خود را قطع کنند و در این خصوص به منظور پایش کلیه ادارات، ۲۵۰ اکیپ در شهر تهران از اول تیر برای نظارت بر میزان مصرف برق ادارات شهر تهران ساماندهی شده اند که در این طرح کلیه ادارات مهم شهر تهران پایش می‌شوند.

در ادامه جلال محمد مدیر امور دیسپاچینگ و راهبری شبکه توزیع برق تهران بزرگ در خصوص مصرف پیک مصرف استان تهران گفت: مصرف امروز تهران نسبت به روز گذشته افزایش داشته است به طوری که امروز (دوشنبه ۶ تیر ۹۹) مصرف برق در پایتخت ۴ هزار و ۶۲۰ مگاوات گزارش شده است.

او افزود: تامین آسایش و آرامش مشترکان، مهم‌ترین دغدغه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ است و در این مسیر با جدیت و قاطعیت از به کارگیری هرگونه راهکار قانونی و اختیارات داده شده به منظور الزام دستگاه‌های اجرایی تهران برای مدیریت مصرف برق، خودداری نخواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


مدیر امور دیسپاچینگ و راهبری شبکه توزیع برق تهران بزرگ اظهار کرد: این طرح تا پایان تابستان امسال ادامه دارد، ضمن اینکه این طرح مصوبه هئیت دولت است که کلیه ادارات باید ۱۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند.

او بیان کرد: پیک مصرف برق در تهران نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

گفتنی است، به دنبال نظارت های انجام شده ظهر امروز  برق شعبه بانکی در خیابان اسفندیار تهران، قطع شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.