سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت و بازسازی نمای بیرونی مسجد تاریخی خسرو

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ اردستان گفت:نمای بیرونی مسجد تاریخی "خسرو" شهر اردستان تابستان امسال مرمت و بازسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مشهدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌اردستان گفت: با توجه به نیاز‌های مرمتی این مسجد ۳ طبقه، شامل استحکام بخشی سقف و گنبد، بندکشی آجر‌ها و تعویض آجر‌های فرسوده در سال گذشته با ۲۰۰ میلیون ریال هزینه برای بازسازی این مسجد تاریخی هزینه مرمت و بازسازی شد.

مهدی‌مشهدی افزود: پس از تامین اعتبار، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان عملیات مرمت شامل تهیه مصالح و اجرای طرح مرمت نمای بیرونی مسجد را آغاز می‌کند.

او گفت: مسجد تاریخی خسرو در محله راهمیان شهر تاریخی اردستان واقع شده و براساس شواهد موجود، توسط یکی از بزرگان منطقه به نام "خسرو" در آخرین روز‌های حیات شهریاران صفوی و در سال ۱۱۳۵ هجری قمری بنا شده است.

مشهدی افزود: این مسجد منحصربه‌فرد تاریخی به صورت ۳ طبقه بنا شده و در عین‌حال که به عنوان یکی از شاهکار‌های معماری منطقه اردستان در اواخر دوران صفوی به شمار می‌رود، شامل: مسجد، میدان و آب‌انبار است.
مسجد تاریخی "خسرو" شهر اردستان در سال ۱۳۶۴ خورشیدی به شماره ۱۶۹۴ به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.