سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتی‌بیوتیک‌ها بی‌تأثیر در درمان کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت:در درمان کووید ۱۹ آنتی‌بیوتیک‌ها بی‌تأثیر هستند، اما با بروز علائم عفونت ثانویه میکروبی در برخی از بیماران مبتلا به کرونا از «آزیترومایسین» برای درمان و مقابله با عفونت میکروبی ثانویه استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به اینکه سیستم ایمنی بدن دارای قابلیت مقابله و مبارزه با بیماری‌های عفونی داراست، گفت: سیستم ایمنی مانند بسیاری از خصوصیات منحصربه فرد بوده و از شخصی به فرد دیگر متغیر است همچنین ضدعفونی دست‌ها تولید بیماری نمی‌کند و دین اسلام از دیرباز بر شست وشوی دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به عموم بیماری‌ها تأکید کرده است.


پارسا افزود: استرس و ترس بر میزان و شدت عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان تاثیر مستقیم دارد همچنین رعب و وحشت در کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری مؤثر است، اما سیستم ایمنی بدن یک قدرت نامتناهی برای مقابله با عموم بیماری‌ها نیست و نمی‌تواند با همه میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا در بدن مقابله کند. به همین خاطر منطقی نیست که یک اپیدمی و همه‌گیری با تلفات و خطرات بالا را ناشی از ایجاد رعب و وحشت عمومی و تضعیف سیستم ایمنی قلمداد کنیم.


او ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان، طبق پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی در راستای درمان بیماران مبتلا به کرونا از ۴ رژیم دارویی استفاده می‌کند که در هیچ کدام از آن‌ها آزیترومایسین که یک آنتی‌بیوتیک بوده و تنها در بیماری‌های میکروبی مؤثر است، استفاده نمی‌شود.

پارسا اظهار داشت:در درمان کووید ۱۹ آنتی‌بیوتیک‌ها بی‌تأثیر  هستند، اما با بروز علائم عفونت ثانویه میکروبی در برخی از بیماران مبتلا به کرونا از «آزیترومایسین» برای درمان و مقابله با عفونت میکروبی ثانویه استفاده می‌شود.



علی پارسا با تأکید بر حساسیت بالای تست pcr در تشخیص بیماری، افزود: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی در کل دنیا pcr، پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که ویروس را از نمونه‌های مخاط جدا می‌کند، و در کنار سی‌تی‌اسکن و نظرات بالینی دارای قابلیت اتکای بالا بوده و نقش مکمل اصلی در تشخیص ابتلا به بیماری را دارد.


او با اشاره به طرحِ اجبار استفاده از ماسک در دو هفته اخیر و تأثیر آن بر روند کنترلی بیماری از مردم خواست تا با اعتماد به نظام سلامت کشور، توصیه‌ها و تأکیدات منتشر شده مورد تائید شبکه بهداشت و درمان را پیگیری کرده و از انتشار و آسیب بیشتر این ویروس به خود، خانواده و دیگر افراد جامعه پیشگیری کنند.
 
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: کووید 19 ، کرونا ویروس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.