سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی دزفول

دفتر خدمات قضایی الکترونیک استان در دزفول افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر حجاریان معاون توسعه قضایی و فناوری و انفورماتیک دادگستری کل خوزستان گفت: امروز چهل و نهمین دفتر خدمات قضایی الکترونیک استان در دزفول با هدف تسهیل ارائه خدمات قضایی به مردم افتتاح شد.

او افزود: این دفاتر با صرفه جویی در هزینه و وقت مردم باعث افزایش سرعت، دقت و سلامت کار می‌شوند و دسترسی مردم به دادگستری با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی مطلوب‌تر می‌شود.

حجاریان بیان داشت: تقسیم کار و بهینه سازی فعالیت‌ها در دادگستری از مزایای راه اندازی دفاتر قضایی الکترونیک است که تاکنون مشکل خاصی درخصوص فعالیت این دفاتر نبوده البته شبکه‌ها و ارتباطات کند بودند که این مشکل برطرف شد.

معاون توسعه قضایی و فناوری و انفورماتیک دادگستری کل خوزستان ادامه داد: دادرسی الکترونیک اولویت نخست معاونت فناوری دادگستری است که موجب پیاده سازی امور شعب دادگستری بدون کاغذ می‌شود.

محمدیار ممبینی رئیس دادگستری شهرستان دزفول نیز گفت: دفتر الکترونیک قضایی خدماتی نظیر پذیرش، ثبت و ارسال کلیه امور قضایی شامل دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، دعوای مالی، دعوای اموال و مالکیت خانوادگی و دیگر موارد قضایی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

او افزود: دادخواست و شکواییه شهروندان بعد از ثبت در دفتر قضایی بر روی کارتابل قضات قابل مشاهده است و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و این دفتر سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی دزفول است و ۶ نفر در این دفتر قضایی مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.