سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور تونس، وزیر کشور را مامور تشکیل دولت جدید کرد

رئیس‌جمهور تونس پس از استعفای دولت کنونی، وزیر کشور را مامور تشکیل دولت جدید این کشور کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس پس از استعفای نخست وزیر کنونی، «هشام مشیشی» وزیر کشور دولت پیشبرد امور را مامور تشکیل دولت جدید کرد.

بر این اساس، مشیشی ۴۶ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت عمومی از استراسبورگ فرانسه، ۳۰ روز فرصت دارد تا دولت جدید تونس را تشکیل دهد و برای اعضای کابینه خود نیز از پارلمان با کسب دست کم ۱۰۹ رای از مجموع ۲۱۷ نماینده این کشور رای اعتماد بگیرد در غیر این صورت رئیس جمهور می‌تواند پارلمان را منحل کند و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام ظرف ۹۰ روز شود.

نخست وزیر مکلف تونس که یک سیاستمدار مستقل است و سابقه فعالیت به عنوان بازپرس سازمان ملی مبارزه با فساد، مدیرکل آژانس ملی کنترل بهداشتی و زیست محیطی محصولات و رئیس دفتر وزرای حمل و نقل، امور اجتماعی، بهداشت و زن و خانواده را در کارنامه خود دارد، در اوایل ماه فوریه سال جاری به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور حقوقی منصوب شد، اما دو هفته پس از آن به عنوان وزیر کشور از پارلمان رای اعتماد گرفت.

این در حالی است که در پارلمان تونس، فراکسیون جنبش اسلام گرای النهضه با ۵۴ نماینده که بیشترین کرسی را در اختیار دارد، فراکسیون قلب تونس با ۲۷ نماینده، فراکسیون زنده باد تونس نامزد‌های دیگری را به رئیس جمهور پیشنهاد داده بودند.

«الیاس الفخفاخ» نخست وزیر تونس کمتر از دو هفته پیش و به دلیل وجود شبهه تعارض منافع در قرارداد‌های شرکت‌های تحت مالکیت خود و یا دارای سهام در آنها، از این منصب استعفا داده و رئیس جمهور این کشور نیز استعفای وی را پذیرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.