سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده‌های بی‌خیالِ کرونا، زنگ خطری برای همه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تعداد زیادی ار خانواده‌های یزدی فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش آمار بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۵۳مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۹۴ نفر بر روی تخت‌های عفونی و ۶۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

او افزود: مشاهدات میدانی در سطح شهر یزد حاکی از آن است که بسیاری از هموطنان دستورالعمل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کووید-۱۹ به ویژه فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی نمی‌گیرند.

سلمانی با اشاره به برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و مجالس عقد و عروسی در بین خانواده‌های یزدی، ادامه داد: شرکت کنندگان در دورهمی‌ها ناقلان بی‌علامت در پخش ویروس  کرونا در جامعه هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: پس از بازگشایی مجدد مشاغل  رفته رفته مردم  این ویروس را به فراموشی سپردند تا جایی که این روز‌ها شاهد آمار صعودی این بیماری در استان هستیم.

او تاکید کرد: استفاده از ماسک از سوی مردم در تمامی مکان‌ها، مشاغل و فعالیت‌ها در جلوگیری از انتقال بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار است و توصیه می‌شود تا مردم در صورت نداشتن کار ضروری، در خانه بمانند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.