سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۱۸۰۰ طرح اشتغال توسط کمیته امداد کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: از چهار هزار شغلی که در چهارماهه امسال توسط دستگاه‌های مربوطه ایجاد و ثبت سامانه رصد شده هزار و ۸۳۱ شغل سهم کمیته امداد استان کرمان بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان با شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان با بیان اینکه نرم خانوار‌های تحت حمایت نهاد‌های حمایتی در کشور هست درصد است، گفت: این در حالی است که این آمار در استان ثروتمند کرمان ۱۳ درصد است و ۱۰ درصد از این جمعیت تحت حمایت کمیته امداد هستند.

او با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان کرمان افزود: با وجود این همه ظرفیت متأسفانه ۱۲۰ هزار خانواده در استان کرمان مددجو و مستمری‌بگیر این نهاد هستند.

صادقی به مشکلات متعدد مددجویان تحت حمایت این نهاد با توجه به شرایط سخت اقتصادی اشاره و بیان کرد: کمبود اعتبارات یکی از عمده‌ترین این مشکلات است و در حال حاضر حدود هزار و ۶۰۰ نوعروس پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به کمک بودن مبلغ مستمری خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و بیان داشت: مبلغ مستمری مددجویان در شرایط کنونی برای یک خانواده عائله‌مند پنج‌نفره به بالا (۵۰۰ هزار تومان) است که گره‌گشا نیست و همان‌طور که در مجالس قبل مستمری مددجویان سه برابر شد، درخواست داریم نمایندگان مجلس یازدهم نیز در این زمینه اقدام کنند.

صادقی عمده مشکل مددجویان را مسکن اعلام کرد و افزود: عمده‌ترین بحران ما در شهر‌های کرمان و سیرجان در حوزه مسکن مددجویان است.

او گفت: ۶۰ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان زنان سرپرست خانوار هستند که با شرایط اقتصادی کنونی و میزان کم مستمری و اجاره مسکن، این خانواده‌های در بحران هستند.

صادقی به نبود تناسب بین نیرو‌های کاری کمیته امداد (مددکار) و مددجو اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود نیرو هر مددکار کمیته امداد حدود هزار پرونده مددجویی دارد.

صادقی ضمن ارائه پیشنهاد‌هایی به مجمع نمایندگان و داشتن درخواست‌هایی از آن‌ها گفت: افزایش سقف تسهیلات تبصره ۱۶ از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، تقسیط سقف اقساط تسهیلات از پنج سال به هفت سال و بیمه اجتماعی طرح‌های اشتغال کمیته امداد و پرداخت حق بیمه سهم مددجو توسط دولت ازجمله این درخواست‌ها بود.

او گفت: از چهار هزار شغلی که در چهارماهه امسال توسط دستگاه‌های مربوطه ایجاد و ثبت سامانه رصد شده است ۱۸۳۱ شغل سهم کمیته امداد استان کرمان بوده است.

صادقی از اجرای ۷ هزار و ۱۹۸ شغل توسط کمیته امداد استان کرمان طی پارسال خبر داد و افزود: تعهد کمیته امداد استان کرمان در کارگروه اشتغال طی امسال ایجاد ۴ هزار و ۵۰۴ شغل است که قطعاً با همکاری خوب بانک‌های استان به تعهد خود عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.