سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت بارندگی در نقاط مختلف فارس چقدر است؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس خسارت بارندگی دیروز سوم مردادماه در نقاط مختلف استان فارس را اعلام کرد.

رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، درباره خسارت بارندگی دیروز جمعه سوم مردادماه در استان فارس، اظهار کرد: بارندگی شدید، موجب بروز سیل و آبگرفتگی معابر در نقاطی از استان فارس شد.

او با بیان اینکه بارش های دیروز صدمات جانی نداشته است، ادامه داد: این بارندگی موجب خسارت جزئی و قطع برق در برخی نقاط شد که هنوز میزان خسارت‌ها مشخص نشده و به محض برآورد از سوی کارشناسان اطلاع رسانی می‌شود.

مهدی خوبیار معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس هم بیان کرد: امدادگران هلال احمر فارس برای کمک و امدادرسانی به حادثه دیدگان در شهرستان‌های فراشبند و کازرون خدماتی از جمله توزیع پلاستیک، پتو و موکت به آن ها ارائه دادند.


بیشتر بخوانید 


خسارت رگبار و تندباد به کشاورزی قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: خسارت تندباد به کشاورزی قیروکارزین در حال ارزیابی است.

همچنین مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه خسارت رگبار و تندباد به کشاورزی قیروکارزین در حال ارزیابی است، در این باره اظهار کرد: بیش از ۱۴ میلی متر بارش باران در ایستگاه باران سنجی افزر ثبت شده است.

او اضافه کرد: بر اثر بارش باران و وزش تند باد عصر روز جمعه سوم مرداد ماه، بیشترین خسارت به بخش باغبانی در باغ‌های مرکبات و نخیلات گزارش شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: عمده این خسارت‌ها در قالب ریزش محصول، شکستگی خوشه، شکستگی تنه درختان و در مواردی ریشه کن شدن مرکبات و نخیلات بوده است.

او به وقوع سیلاب پس از این بارش‌های رگباری نیز اشاره و بیان کرد: احتمال خسارت به قسمت‌هایی از تاسیسات زیر بنایی مانند جاده‌های بین مزارع، آب نما ها، چاه‌ها و سیستم‌های آبیاری تحت فشار نیز دور از ذهن نخواهد بود.

همتی با اشاره به پوشش بیمه محصولات کشاورزی در بیش از ۲۰ درصد از باغ‌های این شهرستان گفت: باغداران دارای قرارداد بیمه‌ای حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده نسبت به ثبت درخواست خسارت خود اقدام کنند.

او افزود: علاوه بر امکان ثبت اینترنتی، درخواست خسارت در سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی، شرکت خدمات بیمه‌ای مستقر در شهرستان امکان ثبت تلفنی خسارت‌ها را از طریق شماره همراه ۰۹۱۶۴۶۴۱۴۵۱ نیز فراهم کرده است.

او اضافه کرد: با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان به علت شیوع بیماری کرونا باغداران خسارت دیده از هر گونه مراجعه غیرضروری به مراجع ذی ربط خودداری و به صورت غیرحضوری درخواست‌های خود را پیگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه سطح باغ‌های این شهرستان بیش از ۱۶ هزار هکتار است، تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها مرجع جبران خسارت هزینه تولید در موضوع تولید محصولات باغی، زراعی و دامی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.