سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع کارت کمک معیشتی بین ۱۵۰ خانوار از اتباع ساکن گلستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: ۱۵۰ خانوار از اتباع آسیب دیده در کرونا که معیشت آن‌ها به شکل جدی تحت تاثیر قرار گرفته بود کارت کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

مهدی دهرویه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، باشگاه خبرنگاران جوان در گرگان در رابطه با وضعیت اتباع بیگانه در ایام کرونا گفت: با شیوع کرونا تلاش کردیم با کمک سمن‌های محلی به خانواده‌های اتباع در بحث پیشگیری از ابتلا به بیماری اطلاع رسانی‌های لازم را داشته باشیم و بسیاری از این گروه‌ها درب منازل اتباع رفته و آموزش‌های لازم را به آن‌ها داده اند.

او افزود: برای کمک به خانواده‌های نیازمند با برخی از خیریه‌های استان ارتباط برقرار کردیم تا در توزیع بسته‌های بهداشتی و کمک‌ها تفاوتی قائل نشوند که متوجه شدیم هیچگونه تفاوتی بین اتباع و ایرانیان نبوده و این افراد از خدمات بهداشتی بهره‌مند شدند.

دهرویه ادامه داد: فرآیند درمان اتباعی که به کرونا مبتلا شده اند مانندهمانند سایر شهروندان ایرانی به دستور وزارت بهداشت در دور نخست رایگان انجام شده است و در نامه جدیدی که از علوم پزشکی دریافت کرده ایم گفته شده باید ۱۰ درصد از هزینه درمان پرداخت شود.

دهرویه ادامه داد: در استان گلستان حدود ۳۰ هزار اتباع خارجی ساکن هستند که حدود ۹۰ درصد آن‌ها مجاز هستند.

او افزود: در استان گلستان بین ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر پناهنده ساکن هستند که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: از این آمار حدود دو هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ پناهنده که از قشر آسیب پذیر هستند به شکل رایگان بیمه شده اند و بیمه مابقی به شکل یارانه ۵۰ درصدی از سوی سازمان ملل پرداخت می‌شود، اما خود اتباع تمایلی برای بیمه شدن ندارند.

او ادامه داد: بحث افغان هراسی در بین ایرانیان و ایران هراسی در بین افغان‌ها حربه دشمن بوده و نباید به آن‌ها توجه کرد.

انتهای پیام/ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.