سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف معادن غیر فعال خراسان جنوبی در سال جهش تولید

بخش عمده‌ای از معادن غیر فعال خراسان جنوبی، امسال تعیین تکلیف و به چرخه تولید باز می‌گردند.

سالاری معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: یکی از اولویت‌های جدی سازمان صمت در استان، تلاش برای احیای واحد‌های غیر فعال معدنی است که یا به دلیل نداشتن سرمایه در گردش و یا فرسوده بودن ماشین آلات، فعال نیستند.

او با بیان اینکه  از ۶۵۴ معدن فعال خراسان جنوبی، هم اکنون بیش از ۲۰۰ معدن غیر فعال هستند، افزود: در صورت فراهم شدن زمینه، این معادن دوباره فعال خواهند شد.

سالاری ادامه داد: در صورت نیاز به تعیین و تکلیف پروانه بهره برداری معادن غیر فعال، آن‌ها را به بهره برداران دارای صلاحیت واگذار می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه برای راه اندازی معادن غیر فلزی استان، نشست‌های خوب و مفیدی گرفته شده است، تصریح کرد: نداشتن واحد‌های فرآوری در کنار معادن از عمده مشکلات معادن غیر فلزی است.

او تصریح کرد: برنامه ریزی کرده ایم با همکاری ستاد احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس کشور، بتوانیم واحد‌های جدید فرآوری را در کنار کلونی‌های معدنی استان راه اندازی کنیم.

سالاری گفت: بیشتر معادن غیر فعال استان در سال جهش تولید تعیین تکلیف می‌شوند و آن‌هایی که مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی دارند را با تعامل بانک‌ها به سرانجام می‌رسانیم و اگر هم بهره برداران اراده‌ای برای فعال کردن معادن ندارند، این معادن را به افراد دارای صلاحیت و توانمند واگذار می‌کنیم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای معدنی خراسان جنوبی تصریح کرد: این استان با دارا بودن ۶۵۴ معدن فعال، رتبه چهارم معادن فعال کشور را دارد و در حوزه اشتغال معدنی هم در کشور در رتبه سوم قرار داریم.

او ادامه داد: خراسان جنوبی در حوزه تنوع معدنی هم با بیش از ۵۰ نوع ماده معدنی، ۷۷ درصد تنوع مواد معدنی کشور را دارد و خوشبختانه در دو سال گذشته به اکتشافات جدیدی در حوزه معادن استان رسیده ایم که ظرفیت تولید و اشتغالزایی معادن را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.