سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نزدیک به ۶۷ درصد کل ذخایر قیر طبیعی کشور در گیلانغرب است

فرماندار گیلانغرب گفت : نزدیک به ۶۷ درصد کل ذخایر قیر طبیعی کشور در این شهرستان تولید می‌شود که متاسفانه به‌صورت خام خارج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کورش محمودیان فرماندار گیلانغرب در توصیف ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان گیلانغرب، گفت : این شهرستان از بعد اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و دامپروری است.

او گفت : شهرستان گیلان‌غرب با ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین و به لحاظ دارا بودن استعداد‌های در حوزه مراتع و جنگل‌ها، قابلیت دامپروری قابل توجه‌ای دارد به‌طوریکه ۶ ماه از سال را میزبان عشایر استان و استان‌های همجوار است.

فرماندار گیلان‌غرب به وجود چهار سد مخزنی در سطح شهرستان اشاره و افزود: نزدیک به ۱۸۴ میلیون مترمکعب آب پشت‌سد‌ها ذخیره است که خود این قابلیت به ما این اجازه را می‌دهد تا در حوزه کشاورزی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

او با اشاره به ظرفیت حوزه صنایع شهرستان، ادامه داد: در حوزه صنعت معادنی غنی همچون گچ و بیتومین یا قیر طبیعی داریم که نزدیک به ۶۷ درصد کل ذخایر قیر طبیعی کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

 محمودیان افزود: ۲۴ معدن در شهرستان ثبت و قابل بهره‌برداری است که ۱۲ معدن از این تعداد فعال است.

او به یک مشکل عمده در این راستا اشاره کرد و افزود: تا این لحظه آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم نظر سرمایه‌گذار را در حوزه معادن و صنایع تبدیلی معادن جذب کنیم، متاسفانه قیر طبیعی شهرستان عمدتا به صورت خام خارج می‌شود و سودی عاید منطقه نمی‌شود.

این مسئول افزود: چرخه‌ای که در حوزه چرخه صنعت شهرستان باشد را نداریم، لذا نیاز به سرمایه‌گذاری چه در بخش خصوصی و دولتی داریم البته پیگیر این موضوع هستیم.

او در خصوص وضعیت اشتغال در گیلان‌غرب، گفت: وضعیت اشتغال در این شهرستان نیز متاثر از کشور و به تبع از استان، ایده‌آل نیست، ولی طی دو سال گذشته از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و همچنین زلزله نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره (چهار تا ۶ درصد) پرداخت شده که با اجرای نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.