سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۷۲ هزار قطعه ملک مسکونی دارای سند در لرستان وجود دارد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: در استان ۴۷۲ هزار قطعه ملک مسکونی روستایی و شهری داریم که دارای نقشه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی‌اکبر باقری مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان با اشاره به اینکه مردم بیشتر ما را در حوزه سند املاک می‌شناسند، اظهار کرد: ما سالانه با نیمی از مردم استان تعامل داریم.

او ادامه داد: طی سال گذشته ۳۳۰ هزار سند تنظیم شد که ۸۰ درصد از آن‌ها دوطرفه بودند.

باقری با اشاره به اینکه اداره کل ثبت‌اسناد و املاک لرستان سال گذشته جزء دستگاه برتر استان در بحث درآمد بوده که طی آن ۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته و تحویل خزانه شد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان گفت: تهیه نقشه کاداستر زمین یکی از مشکلات ماست که از دهه ۵۰ استارت خورد.

او افزود: دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان داریم که طی سال گذشته برای قریب به ۲۰۰ هزار هکتار از آن‌ها سند تصویب شد.

باقری افزود: امسال برای اجرای کاداستر زمین‌ها ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم که در این زمینه از شرکت‌های گرید نقشه‌برداری استفاده می‌شود و باید به مفهوم جهادی کار شود چراکه اگر با روال قبل پیش برویم ممکن است کار کاداستر زمین‌ها تا ۶۰ سال دیگر طول بکشد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان افزود: در سند‌های دفترچه‌ای قدیمی امکان تجاوز به زمین‌های اطراف وجود داشت، اما در اسناد تگ برگی زمین کاملاً جانمایی می‌شود و امکان تجاوز وجود ندارد.

او ادامه داد: امسال یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های اراضی ملی را باید نقشه‌برداری کنیم.

باقری با اشاره به تصویب قانون کاداستر در سال ۹۴ و مهلت ۵ ساله به مردم جهت انجام آن، عنوان کرد: انجام این کار از امسال به بعد اجباری بوده و دیگر به سند‌های دفترچه‌ای خدمات ارائه نمی‌شود لذا باعث افزایش مراجعات خواهد شد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان افزود: سازمان دستورالعمل‌هایی دارد که طبق آن باید این امر به افراد واجد شرایط که تائید شده‌اند محول شود.

او عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۳۰۰ هزار نقشه‌برداری امسال داشته باشیم.

باقری با اشاره به اینکه در استان ۴۷۲ هزار قطعه ملک مسکونی روستایی و شهری داریم که دارای نقشه هستند و حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ هزار قطعه ملک داریم که نقشه آن را نداریم، افزود: از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار سند تک‌برگ صادر شده و ۳۷۲ هزار سند دیگر هنوز صادر نشده است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان با بیان اینکه در استان به‌غیراز اراضی ملی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی داریم، افزود: تهیه نقشه را برون‌سپاری کردیم که کار تسریع شود چراکه کل پرسنل ما که کار تهیه نقشه و تثبیت را انجام می‌دهند حدود ۶۰ نفر هستند.

باقری عنوان کرد: از رسانه انتظار داریم مردم را برای تعویض سند‌های خود تشویق کنند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان بیان کرد: به دلیل ظهور و بروز ویروس کرونا با اداره پست تفاهم‌نامه‌ای بسته‌ایم که مردم با مراجعه به دفاتر پستی بتوانند مراحل را طی کرده و دیگر به اداره ثبت‌اسناد مراجعه نکنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.