به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا علی احمدی، وزیر اسبق آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با اشاره به اینکه باید عزم ملی وجود داشته باشد تا اهداف ما محقق شود، اظهار کرد: در آموزش مهارتی، آموزش و پرورش بضاعتی در هنرستانها دارد؛ معلمان و هنرآموزانی هم مشغول به فعالیت هستند باید دیگر دستگاهها هم به میدان بیایند تا اهداف آموزش مهارتی محقق شود.
وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر نظام آموزشی گفت: پدیده حادث شده موجب شد تا آموزش و پرورش دست نیاز به سمت صدا و سیما و اپراتورها دراز کند؛ چون معلوم نبود این ویروس چقدر ماندگار است، نمیتوانستند برای برنامه پایداری تصمیم گیری کنند.
علی احمدی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود باید برای شروع سال تحصیلی آمادگی داشته باشیم همچنین از امکانات دیگر دستگاهها نظیر صدا و سیما بهره گرفته شود، همچنین در مواردی که شبکه شاد پشتیبانی نمیکند، فرصت آموزش فراهم شود.
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی موسسات کنکوری با آموزش و پرورش برای حمایت از شبکه شاد تعامل دارند تا ضمن تبلیغات خود به خدمات دهی آن کمک کنند، آیا با این اقدام موافقید هستید یا خیر، گفت: بهتر است مسئولان فعلی در این باره نظر بدهند، اما بنده با این قضیه مخالف هستم. به جای ورود موسسات کنکوری باید جمع سپاری اتفاق بیفتد و مردم را در تولید محتوا مشارکت دهیم و به ازای آن هم کیف پول الکترونیکی ایجاد شود تا عایدی برای تولیدکنندگان محتوا وجود داشته باشد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره علت کمرنگ شدن مدرسه تلویزیونی در دوران فعلی بیان کرد: مدت زمان ماندگاری ویروس کرونا مشخص نیست براین اساس برنامه ریزی طولانی مدت هم تا امروز برای مدرسه تلویزیونی وجود نداشت.
انتهای پیام/