سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان در هفته‌ای که گذشت؛

از مدت زمان ناقل بودن فرد مبتلا به کرونا بعد از بهبودی تا گذشت خانواده مریوانی از اجرای حکم قصاص

مهم‌ترین حوادث هفته اخیر کردستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان کردستان را در هفته ایی که گذشت (از ۲۸ تیر تا ۳ مرداد ماه ۹۹) در این بسته خبری مشاهده کنید.

فرد بهبود یافته از کرونا تا چه زمانی می‌تواند ناقل باشد؟

ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پاسخ به این سوال که فرد بهبود یافته از کرونا تا چه زمانی می‌تواند ناقل باشد، اظهار کرد: شدت و مدت زمان انتقال ویروس کووید-۱۹ بر حسب شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است.

قادری افزود: به طور معمول افراد باید تا ۱۴ روز بعد از بروز علائم در قرنطینه خانگی باشند، چرا که بیماری از طریق ذرات تنفسی و تماس نزدیک تا حدود ۱۴ روز قابل انتقال است و حتی در بیماران با علایم شدید امکان دارد تا ۲۰ روز هم ناقل ویروس باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در صورتی که فرد با وجود علائم خفیف نیاز به بستری کردن نداشت و به سرعت بهبود یافت، معمولاً تا ۱۰ روز بعد از شروع علائم به شرط نداشتن علائم در حداقل سه روز، می‌تواند در محل کار حضور یابد.

۱۷ هکتار از جنگل‌های سروآباد در آتش سوخت

سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: برای اطفاء آتش سوزی منطقه حفاظت شده محیط زیست کوسالان در شهرستان سروآباد گروه‌هایی متشکل از مجرب‌ترین گروه‌های امدادی واکنش سریع اطفای حریق منابع طبیعی استان در شهرستان‌های سروآباد، کامیاران، سنندج و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تجهیزات به منطقه اعزام شدند.

نقشبندی با بیان اینکه این آتش سوزی ابتدا از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه ۲۸ تیر ماه آغاز و در ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد اطفا شد، افزود: با توجه به وزش شدید باد از ساعت ۹ صبح ۲۹ تیر شعله‌های آتش دوباره در کوسالان آغاز شد.

او با بیان اینکه برآورد‌های اولیه حاکی از سوختن ۱۷ هکتار از این منطقه حفاظت شده است، یادآور شد: این منطقه از اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است و منابع طبیعی استان بنا به وظیفه ذاتی خود برای حفاظت از سرمایه‌های ملی به کمک محیط زیست برای اطفای حریق رفته است.

توقیف تریلی با پلاک جعلی در سنندج

سرهنگ علیرضا مرادی فرمانده انتظامی سنندج گفت: ماموران پلیس سنندج از تردد یک دستگاه خودروی اسکانیای قاچاق با پلاک جعلی در این شهرستان مطلع شدند.

فرمانده انتظامی سنندج با اشاره به اینکه ماموران بلافاصله به محل اعزام و خودروی مورد نظر را مشاهده و متوقف کردند، گفت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و کارشناسان ارزش خودروی توقیف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

گذشت خانواده اولیای دم از اجرای حکم قصاص

برجعلی برهان پناه رییس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان گفت: در شهریور ماه سال ۱۳۹۴ در شهرستان مریوان در پی یک نزاع خانوادگی داماد، پدر زن خود را به قتل رساند که پس از طی مراحل دادرسی نهایتا در سال ۱۳۹۷ حکم قصاص نفس صادر و آماده اجرای حکم می‌شود.

او افزود: نهایتا دادستان پرونده را به شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج برای کسب رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع می‌دهد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم نهایتا با انجام شروط مد نظر، خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.

برهان پناه اضافه کرد: با کمک خداوند متعال این پرونده ششمین پرونده قتل عمدی بود که در سال جاری با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف ختم به خیر شد.

کشف بیش از ۱۶۷ کیلو گرم تریاک در کردستان

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان گفت: در پی بیش از ۲ ماه کار اطلاعاتی و پلیسی یکی از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر که قصد حمل مواد مخدر از استان‌های جنوب شرقی کشور را داشت، شناسایی شد.

او گفت: با هوشیاری و رصد اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان و همکاری مشترک با مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا سواری سمند حامل مواد مخدر در تهران مورد تعقیب و مراقبت قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی متوقف شد.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی مورد نظر بیش از ۱۶۷ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طور بسیار ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.