سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد:

قرآن کریم بنیان اصلی برای استقرار جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی

عاملی گفت: بنیان اصلی برای استقرار جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی، قرآن کریم است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  در انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اشاره به زحماتی که در استان‌ها برای اجرایی شدن انتخابات انجام شده، ابراز امیدواری کرد: نتایج این انتخابات منجر به همدلی، همراهی و استواری مسیر فرهنگ قرآنی باشد.

او  با تأکید بر اینکه خدمت به قرآن خدمت بزرگی است، افزود: قبول مسئولیت خدمت به توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی برای هر کسی و در هر سطحی سنگین و مهم است.

عاملی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی بر استقرار جامعه اسلامی و رفتن به سمت تمدن نوین اسلامی: بنیان اصلی برای استقرار جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی، قرآن کریم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئولین مربوطه برای توسعه معارف و تعالیم قرآن کریم و استقرار فرهنگ قرآنی در جامعه باید تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه امروز در همه گروه‌های سنی از ۵ ساله تا کهنسالان؛ حافظ قرآن کریم داریم و توانسته‌ایم در رقابت‌های بین المللی قرآنی رتبه‌های اول جهان را کسب کنیم در صورتی که در ۴۰ سال قبل چنین افتخاری نداشتیم و چه بسا تعداد حافظان قرآن کریم از انگشتان دست کمتر بود.

عاملی به ذکرخاطره‌ای از مسابقات لندن با حضور سید محمدحسین طباطبایی ملقب به «علم‌الهدی» پرداخت و گفت: بنده شاهد صحنه‌های افتخارآمیز زیادی در حوزه قرآن بوده‌ام، در همین مسابقات لندن تمامی حافظان و اساتید قرآن کریم جمع شده بودند تا با طرح پرسش‌های سخت از علم‌الهدی اشتباه بگیرند، اما این این بچه ۵ ساله حافظ قرآن کریم از پس پرسش‌های سخت برآمد.

او به تدبیر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی بر استقرار جامعه اسلامی و رفتن به سمت تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: بنیان اصلی برای استقرار جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی، قرآن کریم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وارث کتابی هستیم که میراث همه انبیا الهی است، افزود: طبق فرمایش پیامبر (ص) قرآن کریم سیدالکلام است و در واقع مهمترین متن بشریت که تأمین کننده سلامت و تعالی جامعه انسانی است، را در عصر حاضر در اختیار داریم.


بیشتر بخوانید: 


 عاملی در پایان از زحمات صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فقهی‌زاده معاون امور قرآنی این وزارتخانه و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و مهدی محمدی، رئیس ستاد برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و همه مسئولین و کارگزاران مؤسسات قرآنی برای مشارکت در برگزاری هر چه بهتر انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت تشکر کرد و گفت: بسیار خوشبخت هستم که در ایام ماه مبارک ذی‌الحجه این انتخابات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.