سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان:

حدود پنج هزار شماره حساب مسکن ملی در کردستان افتتاح شد

تاکنون چهار هزار و ۹۴۷ فقره شماره حساب طرح اقدام ملی تامین مسکن به‌نام متقاضیان کردستانی افتتاح شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلال‌الدین سلیمی مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: پالایش متقاضیان طرح اقدام ملی، توسط وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و اسامی واجدین شرایط از سوی این وزارت جهت افتتاح حساب در این بانک ارسال می‌شود.

او اضافه کرد: افتتاح حساب‌های این طرح نیز در ستاد مرکزی بانک بصورت متمرکز و جهت تسهیل در روند اجرای طرح انجام می‌شود.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان یادآور شد: طبق توافقات بعمل آمده در مرکز استان چهار شعبه و در سایر شهر‌ها حداکثر ۲ شعبه در هر شهرستان عامل پرداخت تسهیلات بوده و در مرحله پالایش و افتتاح حساب و تکمیل موجودی توسط متقاضیان طرح قرار دارند.

سلیمی افزود: با توجه به سطح پایین درآمد مردم این استان، عدم توانایی متقاضیان در خصوص واریز نقدی مابه التفاوت هزینه ساخت واحد و تسهیلات بانکی از عمده‌ترین چالش‌های طرح اقدام ملی در استان است که انتظار می‌رود کارسازی‌های مختلفی از سوی وزارت راه و شهرسازی در برای حمایت از مردم مرز نشین کردستان اندیشیده شود.

او تاکید کرد: واگذای اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی جهت تامین زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی جهت کارکنان همان دستگاه، نظارت همه جانبه دستگاه‌های متولی و نظارتی استان‌ها بر پروژه‌های در حال ساخت، جهت جلوگیری از وقوع تخلفاتی همسان با تخلفات صورت گرفته در پروژه‌های مسکن مهر از جلمه راهکار‌های تاثیرگذار در سرعت طرح اقدام ملی مسکن است.

بر اساس شیوه نامه طرح اقدام ملی تامین مسکن تاکنون بانک مسکن کشور تفاهم نامه احداث و تکمیل ۱۰۵ هزار واحد مسکونی شامل ۲۵ هزار واحد با ستاد اجرای فرمان امام (ره)، ۳۰ واحد با شرکت مادر تخصصی شهر‌های جدید، ۲۰ هزار واحد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۳۰ هزار واحد با سازمان ملی زمین و مسکن را منعقد کرده است.

طرح اقدام ملی مسکن به عنوان راهکاری از سوی دولت تدبیر و امید برای خانه دار شدن ۴۰۰ هزار خانوار از اقشار متوسط و کم درآمد برنامه‌ریزی و شده که کردستان از این تعداد سهم ۱۱ هزار و ۸۴۳ واحدی دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.