سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدید رئیس جمهور آمریکا به اعزام ۶۰ هزار مأمور فدرال/ ترامپ: شهردار پورتلند دست و پا چلفتی است

دونالد ترامپ در واکنش به اعتراضات در آمریکا تهدید کرد ۶۰ هزار مأمور فدرال به شهر‌های این کشور خواهد فرستاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد تا ۶۰ هزار سرباز فدرال را به خیابان‌های آمریکا خواهد فرستاد؛ همچنانکه معترضان در پورتلند را افرادی هرج و مرج طلب خواند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی در مصاحبه با «شان هنتی» مجری شبکه فاکس نیوز تهدید کرد به تمامی شهر‌های آمریکا به خصوص دیترویت خواهد رفت. او گفت: ما به تمامی شهر‌ها خواهیم رفت. ما آماده هستیم. ما ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر را که می‌دانند باید چکار کنند، (در شهر‌های آمریکا) مستقر می‌کنیم.

او سپس به انتقاد از اعتراضات در پورتلند پرداخت؛ جایی که مأموران فدرال از هفته‌ها پیش در آنجا مستقر شده اند. او با هرج و مرج طلب خواندن معترضان، از عملکرد مأموران فدرال برای آنچه به گفته وی «عملکرد خوب» آن‌ها از زمان استقرار در این شهر خواند، تمجید کرد.

ترامپ همچنین با توهین به معترضان گفت: ما باید وارد پورتلند شویم؛ چرا که آن‌ها هرج و مرج طلب هستند. این چیزی است که مردم (تا کنون) ندیده اند؛ اما آن‌ها هرج و مرج طلبند. آن‌ها برای ۵۱ روز وحشی بوده اند؛ (اما) ما وارد شدیم و (مأموران فدرال) کار بزرگی را به انجام رساندند. آن‌ها به دنبال تخریب دادگستری بودند؛ کاخ دادگستری زیبای فدرال؛ بنابراین ما وارد شدیم و بسیار بسیار نیز قوی هستیم.

ترامپ سپس به تمسخر شهردار پورتلند پرداخت و او را فردی «بسیار دست و پا چلفتی» خواند. این سخنان ترامپ پس از ان بیان می‌شود که شهردار پورتلند چهارشنبه شب به وقت محلی شهردار پورتلند چهارشنبه شب به وقت محلی شهردار پورتلند در حین صحبت با معترضان در معرض شلیک گاز اشک آور قرار گرفت.

او سپس با توهین به شهردار پورتلند گفت: ما این شهردار «ویلر» را داریم که من فکر می‌کنم او کمیسر پلیس است. او خودش را به حماقت زده است. او می‌خواهد در میان مردم باشد؛ از این رو او به میان جمعیت رفت و آن‌ها نیز او را کوبیدند و این پایان کار او بود. واقعا دست و پا چلفتی بود.

گفتنی است اعتراضات در آمریکا پس از مرگ جورج فلوید شهروند سیاه پوست این کشور که به طرز فجیعی به دست پلیس میناپولیس کشته شد آغاز شده است و در تمامی ایالت‌های آن به ویژه در پورتلند و دیگر شهر‌ها ادامه دارد. تظاهرکنندگان به تبعیض نژادی و بی عدالتی در این کشور اعتراض دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.