سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالمندبودن ۸۴ درصد مددجویان کمیته امداد دلفان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان گفت: ۸۴ درصد از مددجویان این نهاد حمایتی در رده سنی سالمندی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حمید امیدی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان اظهارداشت: پنچ هزارو ۷۲۲خانوار سالمند زیرپوشش این نهاد حمایتی در دلفان اکنون از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

او افزود: بیشتر سالمندان زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان ساکن مناطق روستایی هستند و از مزایای پرداخت کمک معیشت ماهیانه، خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای، تسهیلات اشتغال و ازدواج فرزندان، برگزاری اردو‌های زیارتی و تهیه لوازم ضروری استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان گفت: بیماری، ناتوانی در رفع نیاز‌ها و معیشت مهمترین موضوعاتی است که قشر سالمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با آن‌ها مواجه است.

او مهمترین نیاز و دغدغه سالمندان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را تامین هزینه‌های معیشت و درمانی بیان کرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان گفت: ۵۰ درصد از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی در دلفان را زنان تشکیل می‌دهند که باید نگاه ویژه‌ای به این افراد شود.

امید با بیان اینکه چهار هزار و۷۰۰ زن سرپرست خانوار از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند، ادامه داد: بیشتر بانوان زیر پوشش این نهاد را افرادی شامل می‌شوند که به علت فوت همسر توان مدیریت خود و خانواده را از دست داده‌اند و با مهارت آموزی تلاش می‌شود تا توانمندی لازم برای حضور هدفمند در چرخه اقتصادی خانوار و به دست گرفتن مسایل مدیریت خانه حاصل آید.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.