سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر بهداشت:

۱۵۰ مرکز معتبر در دنیا به دنبال کشف واکسن کرونا

قائم مقام وزیر بهداشت از فعالیت ۱۵۰ مرکز معتبر در دنیا برای کشف واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تا کشف واکسن ویروس کرونا باید برنامه ریزی ها با هدف تاخیر در ابتلا به این ویروس باشد و همه بخش ها با جدی گرفتن این موضوع در جهت کاهش امار ابتلا و مرگ و میر تلاش کنند.

حریرچی افزود: به طور متوسط برای کشف هر واکسنی ۷ سال زمان نیاز است و در حال حاضر ۱۵۰ مرکز معتبر در دنیا برای کشف واکسن ویروس کرونا فعالیت می کنند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه ۲۰درصد مرگ و میر کشور به علت کروناست گفت: به طور متوسط روزانه هزار و ۲۰۰ مورد مرگ به علل مختلف در کشور ثبت میشود که ۲۰۰ مورد ان مربوط به کووید۱۹ است.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت:مرگ و میر و موارد ابتلا این بیماری در خراسان شمالی نسبت به سایر استانها کمتر است.

حریرچی افزود:در استانهایی که عادی سازی و عادی پنداری نسبت به بیماری کرونا را شاهد بودیم ویروس کرونا شدت گرفته است زیرا وقتی ترس از بیماری کمتر شود با موج دوم و سوم بیماری مواجه خواهیم بود.

 او عنوان کرد:هدف ما در مقابله با این ویروس این است که اقتصاد و معیشت مردم را به حداکثر برسانیم و اقدامات لازم را برای جان و سلامت مردم انجام دهیم.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت:در حال حاضر کم هزینه ترین و موثرترین راه برای مقابله با بیماری کرونا استفاده حداکثری مردم از ماسک است.

حریرچی اظهار کرد:کمبودهای خراسان شمالی در حوزه مبارزه با بیماری کرونا را برطرف خواهیم کرد

او افزود:تشخیص افراد مبتلا در مرحله اولیه و شناسایی افرادی که تماس نزدیک با مبتلایان را داشته اند، اگر انجام شود موارد ابتلا به این بیماری کاهش می یابد لذا انجام تست در این استان یک ضرورت به شمار می رود.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین با قدرانی از فعالیت های بخش های مختلف برای پیشگیری ودرمان ویروس کرونا از صداوسیمای استان هم قدردانی کرد.

 دکتر حریرچی در ادامه سفر خود به خراسان شمالی از بیمارستان امام حسن بجنورد بازدید خواهد داشت.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.