سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر، استان الگو در پنجره واحد سرمایه‌گذاری انتخاب شد

استاندار بوشهر گفت: بوشهر به عنوان استان الگو در زمینه پنجره واحد سرمایه گذاری انتخاب شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست مشترک نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر با استاندار و معاونان استانداری بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای نمایندگان مجلس برای توسعه استان بیان کرد: تعامل و همدلی مدیران و نمایندگان مردم در مجلس زمینه تحقق توسعه استان را فراهم می‌کند و نمایندگان مردم در مجلس ظرفیت بالایی برای شتاب توسعه استان دارند که می‌توانند با تصویب قوانین مسیر حرکت توسعه استان را هموار کنند.

او تاکید کرد: نگاه و رویکرد نماینده مردم جنوب استان در مجلس نگاهی تعاملی است که می‌توان از این روحیه برای توسعه استان استفاده کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت ویژه حوزه جنوب استان بوشهر در عرصه امنیت ملی و توسعه کشور عنوان کرد: همواره مسائل و مشکلات ۴ شهرستان جنوبی استان با توجه به حساسیت‌های موجود در دستور کار مدیران اجرایی استان بوده است.

شتاب سرمایه‌گذاری در استان  بوشهر

گراوند با اشاره به اقدامات و عملکرد استان در دولت تدبیر وامید گفت: برای شتاب سرمایه گذاری در استان در ۳ ماهه اول پارسال ۲ هکتار زمین برای طرح‌های صنعتی واگذار کردیم و این میزان امسال به ۲۵ هکتار رسیده است.

او با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان استان الگو در زمینه پنجره واحد سرمایه گذاری انتخاب شد، افزود: رویکرد ما برای سرمایه گذاری این بوده که پنجره واحد سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی باشد و اکنون به همت مدیران استان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اولویت بندی طرح‌های عمرانی در استان بیان کرد: یکی از طرح‌‌های حیاتی شهرستان کنگان، اسکله کنگان و جاده وفاق است که این دو طرح با جدیت در حال پیگیری است.

طرح انتقال آب جم امسال به سر انجام می‌رسد

گراوند افزود: طرح انتقال آب جم از دیگر اولویت‌های کاری در حوزه جنوب استان است که هم اکنون ۵ اکیپ کاری با جدیت در حال کار هستند تا بتوانیم امسال این طرح را به سر انجام برسانیم.

ارائه دو پیشنهاد برای کمک به ملوانان

او گفت: در مورد کالای همراه ملوان دو پیشنهاد برای کمک به ملوانان اعلام کردیم تا در قانون بودجه لحاظ شود.

استاندار بوشهر افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان‌های حوزه جنوب استان، همجواری باکشور‌های حاشیه خلیج فارس است که می‌توان از این فرصت برای تعامل بیشتر با این کشور‌ها استفاده کرد.

۳۶ هزار هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شده است

گراوند به بیان اینکه ۸۶ هزار هکتار اراضی مستعد برای آبیاری نوین در استان داریم افزود: ۳۶ هزار و ۲۱۰ هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شده که از این میزان ۱۴ هزار و ۷۹۱ هکتار در دولت تدبیر و امید بوده که از این میزان ۹ هزار و ۹۶۰ هکتار آبیاری نوین در دولت دوم تدبیر وامید بوده است.

او ادامه داد: میانگین آبیاری نوین در استان در برنامه پنجم توسعه یک هزار و ۵۳۶ هکتار بوده که در سه سال اخیر به ۱۰ هزار هکتار رسیده است.

پیشرفت عرصه بسته بندی محصولات کشاورزی در دولت تدبیر و امید

گراوند بیان کرد: همچنین در عرصه بسته بندی محصولات کشاورزی ۵۱۱ هزار تن بسته بندی محصولات انجام شده که ۳۰۳ هزار تن آن مربوط به دولت تدبیر وامید بوده و از این میزان ۱۹۰ هزار تن مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۹۸ بوده است.

اجرای طرح‌های فاضلاب برای شهر‌های ساحلی پیگیری شود

او ادامه داد: یکی از کار‌هایی که می‌توان با تعامل نمایندگان جنوب کشور در مجلس پیگیری کرد موضوع اجرای طرح‌های فاضلاب برای شهر‌های ساحلی است که این موضوع برای دولت‌ها به یک تکلیف تبدیل شود.

استاندار بوشهر در مورد توزیع اعتبارات ارزش افزوده گفت: پیشنهاد می‌شود که نمایندگان مصوبه‌ای بگذرانند که اعتبارات ارزش افزوده در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها تصویب و توزیع شود و قانون گذار روشی برای نظارت بر این بودجه تعیین کند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.