سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

۴۴ مورد جدید مبتلا به کرونا در شاهرود شناسایی‌شد

رضا چمن گفت: طی دو روز اخیر ۴۴ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود و میامی شناسایی‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حاشیه آئین افتتاح بخش مراقبت ویژه تنفسی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با بیان اینکه آی سی یو جدید در طبقه دوم اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود راه‌اندازی شد گفت: با توجه به اینکه شرایط کشور و منطقه با روند صعودی همه‌گیری کرونا بسیار نگران‌کننده است لذا افزودن این بخش به بیمارستان در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه فقط طی دو روز اخیر ۴۴ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود و میامی شناسایی‌شده است افزود: با احتساب این آمار در مجموع شمار مبتلایان تاکنون به یک هزار و ۱۱۸ نفر در حوزه تحت مدیریت این دانشگاه رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه با توجه افزایش چشمگیر مبتلایان و نیاز شدید به افزایش تخت‌های آی سی یو این بخش راه‌اندازی شده است ابراز داشت: با مشارکت ارزنده خیران این بخش با ۱۲ تخت با تجهیزات کامل استاندارد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

چمن با بیان اینکه مشارکت خیران در حوزه سلامت و درمان در این شرایط حساس اوج بیماری کرونا می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد در ادامه تصریح کرد: برای راه‌اندازی این بخش بیش از هشت میلیارد تومان هزینه شد که یک میلیارد آن توسط خیران تأمین‌شده است.

او با بیان اینکه به دنبال برگزاری دو مراسم عروسی در دو منطقه بیش از ۳۰ نفر مبتلا شناسایی شدند افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و لغو مجالس مورد تأکید است و انتظار می‌رود مردم در رعایت اصول پیشگیری از ابتلای به کرونا بیش‌ازپیش همکاری کنند تا کمتر شاهد این شرایط اسفناک باشیم.

انتهای پیام / ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.