سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش سیب صنعتی در مهاباد ساماندهی شد

کارشناس مسئول صنایع کشاورزی مهاباد گفت: ۲ مرکز فروش سیب صنعتی در مهاباد برای ساماندهی جمع‌آوری و خرید سیب مجوز دریافت کردند.

حسن پور کارشناس مسئول صنایع کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۲ مرکز مجاز فروش سیب صنعتی (زیر درختی) در این شهرستان وجود دارد که باغداران مهابادی به منظور حذف دلالان می‌توانند سیب‌های زیر درختی خود را تحویل مراکز دهند.

این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه ۲ مرکز دیگر هم برای دریافت مجوز اقدام کرده اند، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال در این شهرستان ۱۳ هزار تن سیب به صورت صنعتی تولید شود که تصمیمات خوبی برای ساماندهی این موضوع و انتقال سیب‌ها به کارخانه گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


حسن پور بیان کرد: سیب زیر درختی تولیدی در مهاباد در گذشته به دلیل نبود صنایع تبدیلی در منطقه بیشتر برای مصرف احشام به عنوان خوراک استفاده می شد که امروزه با گسترش واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

او  با اشاره به فعالیت ۲۴ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان، اذعان کرد: این واحد‌های سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۲۰ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد.

کارشناس مسئول صنایع کشاورزی مهاباد با بیان اینکه همچنین طبق ابلاغیه استان صاحبان کارخانه‌ها موظف به خرید از این مراکز هستند، افزود: بخشی از میوه به صورت آبمیوه و بخشی دیگر تبدیل به سرکه سازی می‌شود.

این مقام مسئول در مهاباد تصریح کرد: این شهرستان با داشتن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ از ظرفیت و توانمندی خوبی برای احداث کارخانه‌های سورتینگ و بسته بندی محصول‌های باغی و سایر صنایع تبدیلی برخوردار است.

آذربایجان‌غربی سالانه با تولید متوسط یک میلیون تن سیب از سطح باغ‌های خود از استان‌های پیشرو در تولید این محصول در کشور است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.