سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش استاندار خوزستان به تلاقی آب شرب و فاضلاب در برخی نقاط اهواز

استاندار خوزستان گفت:کیفیت بهداشتی آب هر روز در همه شهرستان‌های استان خوزستان بررسی می‌شود و موضوع تلاقی آب و فاضلاب صحت ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان درباره شایعه تلاقی آب شرب و فاضلاب در شهرستان های خوزستان، اظهار داشت: سیستم آب تحت فشار و سیستم فاضلاب ثقلی است، در نتیجه جریان آب از جای کم فشار به جای پرفشار حرکت نمی‌کند و این ادعا نادرست است.

او افزود: در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در اصلاح شبکه آب هزینه شد و اقدامات صورت گرفته موجب شده که پرتی شبکه آب از ۴۵ درصد به ۳۲ درصد کاهش یابد و به شاخص میانگین کشوری نزدیک شود.

استاندار خوزستان گفت: آب آشامیدنی شهر‌های استان بهداشتی و تحت مراقبت‌های شدید بهداشت و آب و فاضلاب است و مخلوط شدن آب و فاضلاب تکذیب می‌شود.


بیشتر بخوانید

او ادامه داد: مدعی این موضوع نیز بر این باور است که چنین سخنی با منظور مطرح شده در فضای های مختلف بیان ننموده و در واقع آنچه بیان شده مبنی بر رخ دادن چنین اتفاقی در برخی از مناطق روستایی است، اما همان‌طور که گفته شد در روستا‌های خوزستان سیستم فاضلاب وجود ندارد و به ایشان توضیح دادم حتی اگر در نقاطی فرسودگی شبکه باشد جریان آب از جای کم فشار به پرفشار حرکت نمی‌کند.

‌شریعتی بیان کرد: ما حدود دو سال است که در سیستم شبکه آب دیزل ژنراتور نصب کردیم و در صورت قطعی برق، پمپ‌ها از طریق دیزل ژنراتور تامین برق می‌شوند و مشکلی از جهت نفوذ فاضلاب به شبکه آب نخواهیم داشت هرچند که قطعی برق استان نیز نسبت به سال‌های گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

او اذعان کرد: به مردم استان خوزستان این اطمینان داده می‌شود که هیچ مشکلی از نظر تلاقی فاضلاب به آب شرب استان وجود ندارد و جای نگرانی نیست. در طول چند سال اخیر شرایط آب شرب خوزستان چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت رو به بهبود بوده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طرحی که در دست اجرا داریم و امیدواریم تا یک سال آینده به بهره برداری برسد این است که آب دز را برای میان مدت به شهرستان‌های اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان و حمیدیه انتقال دهیم و‌ای سی آب را به حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ برسانیم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
جون عزیزت یک معادله ساده آب فاضلاب و بیمارستانی شهرعا از دزفول تا اهواز و شهرهای دیگه تو کارون میریزه بعد تا برسه به آبادان و خرمشهر الان با وجود برداشت بی نهایت نیشکر به نظر حضرتعالی آبی که در این شهرها تصفیه میشه چه آبی است