سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکن مهر هم دلاری شد!

حضور پر رنگ دلالان در شهر‌های جدید تهران از جمله پرند و پردیس اجازه نفس کشیدن به متقاضیان را نمی‌دهد و نکته جالب اینجاست که آن ها با افزایش نرخ دلار، قیمت ها را بالا می برد.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع مسکن مهر و حضور دلالان این روزها در بسیاری از شهرهای جدید از جمله پردیس، پرند و هشتگرد بسیار داغ شده به طوری که دلالان اجازه نمی‌دهند که خریداران و فروشندگان مسکن مهر نفس راحتی بکشند این در حالی است که همواره اعلام می شود که سعی داریم با استفاده از اقدامات لازم بتوانیم بساط این دلالان را بر چینیم اما به نظر می رسد که دلالان در این روزها بسیار قوی تر از مسئولان و دستگاه ها شده اند و حاضر نیستند که به راحتی از این شغل پر درآمد پا پس بکشد.

بر اساس این گزارش شهر پردیس در مقایسه با سایر شهرهای جدید حضور دلالان را پررنگ‌تر احساس می کند و این خود باعث شده که متقاضیان این شهر به دلیل حضور دلالان بیشتر تحت فشار باشند.

به گفته بسیاری از متقاضیان حضور دلالان باعث شده که بسیاری از آنها واحد خود را به دلیل فشاری که به آنها می آورند ارزان‌تر فروش برسد و این موضوع باعث شده که ضرر بسیار زیادی از این موضوع ببینند.

فرهادی یکی از متقاضیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص می گوید: دلالان همواره سعی می کنند با حرف های نا امید کننده به متقاضیان، آنها را مجبور کنند واحد هایشان را بفروشند. بارها شد 

او ادامه داد: سال گذشته از همین طریق یک دلال واحد من را به نصف قیمت خرید و باعث شد که من دیگر نتوانم واحدی خریداری کنم.

حمیدی متقاضی دیگری درباره حضور دلالان در پردیس به ما گفت: دلالان در برخی از مواقع پیشنهاداتی را با قیمت‌های بسیار نجومی می دهند تا بعد از مدتی سعی کنند با قیمت بالاتری به متقاضیان دیگر بفروشند.

فروش عجیب و غریب مسکن مهر با دوبرابر قیمت تمام شده!

در ادامه بررسی ضعف نظارتی دستگاه ها در ساخت و سازهای مسکن مهر به ویژه در پردیس با یک دلال در حوزه مسکن های نیمه ساخت مهر برخوردیم، وی که ما را به عنوان فروشنده تلقی کرده بود، گفت: من واحدی در پردیس دارم که ۵۴۰ میلیون تومان می فروشم. این در حالی است که قیمت واقعی این واحدها حدود ۳۴۰ میلیون تومان است. این روزها نرخ های ماهم با دلار بالا می رود و یک جورهایی مسکن را هم با نرخ دلار حساب می کنیم!

او در ادامه اظهار کرد: دلالی هم اکنون در پردیس بسیار رونق دارد و به دلیل افزایش قیمت در کلانشهر تهران تقاضا برای خرید مسکن در این مناطق بسیار زیاد شده بنابراین باید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

مشاهدات میدانی و همچنین صحبت های متقاضیان و خریداران مسکن مهر حاکی از آن است که دلالان حتی اجازه نفس کشیدن به فروشندگان و یا خریداران را نمی دهند و این خود باعث شده متقاضیان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شوند.

از طرف دیگر در برخی از روزهای هفته دلالان دیوارهایی از انسان را تشکیل می دهد که حتی نیروی انتظامی و یا دادستانی هم قادر به شکستن آن نیست. یکی از متقاضیان این واحدها با اشاره به اینکه دلالان در مقابل کارگزاری ها سعی می کنند با حرف های نا امید کننده واحدمان را از چنگمان در بیاورند، گفت: چندین سال است که چشم انتظار تحویل واحدهایمان هستیم اما هم اکنون دلالان سعی می کنند با حرف های جذاب واحدهایمان را به آنها بفروشیم.

دلالی در پردیس به شغل تبدیل شده است!

در همین زمینه سلیم عبدی مدیر طرح فاز ۵ و ۹ جدید پردیس  در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه دلالی مدت زمان بسیاری است که در شهر پردیس مرسوم شده و البته مزاحمت های بسیار زیادی را ایجاد کرده است، گفت: بسیاری از دلالان خودسرانه وارد این بخش شده و باعث ایجاد مزاحمت های بسیار زیادی برای متقاضیان از جمله خریداران و فروشندگان مسکن مهر شده و سعی می کنند این واحدها را از چنگ آنها در بیاورند.

عبدی با اشاره به اینکه هر هفته جمعه بازدیدهایی برای متقاضیان جهت مشاهده آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر برگزار می‌کنیم، افزود: این دلالان از این فرصت استفاده کرده و همراه متقاضیان برای بازدید به این روزها مراجعه می کنند در نتیجه در همان طول زمان بازدید سعی دارند با گفتن حرف های نا امیدکننده از جمله که "این واحدها تا چند سال آینده به اتمام نمی رسد" و یا اینکه "قیمت‌ ساخت آنها بسیار افزایش می یابد" سعی می‌کنند متقاضیان را برای فروش واحدهای خود ترغیب کنند.

او تصریح کرد: هم اکنون شرکت عمران ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان جهت آماده سازی واحد مسکونی یارانه دولتی پرداخت می کند این در حالی است که آورده متقاضیان تنها ۳۸ میلیون تومان است و با تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی می توانند واحدهای خود را دریافت کنند.

مدیر طرح فاز ۵ و ۹ جدید پردیس تاکید کرد: ساخت هر واحد برای ما بسیار گران تمام می‌شود و تنها هدف ما آن است که این واحدها به دست متقاضیان واقعی برسد اما متاسفانه دلالان و سوداگران از این فرصت‌ها استفاده کرده و با ایجاد مزاحمت های بسیار زیاد سعی می‌کنند واحدها را از آن خود کنند.

راهی برای مقابله با دلالان نداریم!

عبدی با اشاره به اینکه ما هیچ ابزاری برای جلوگیری از حضور دلالان نداریم، ادامه داد: هر هفته با برگزاری بازدید سعی می کنیم متقاضیان از آخرین وضعیت پیشرفت امکانات خود آگاه کنیم اما متاسفانه این دلالان با حرف های ناامیدکننده متقاضیان را مجبور به فروش می کنند.

او با بیان اینکه بیش از ۳۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در سایت ها فعال هستند و دو هزار نفر هم نیرو در این حوزه فعال دارند، گفت:  فاز ۱۱ پردیس پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از این واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مسکن های مهری که بیش از ۱۲ بار خرید و فروش شدند

 مهدی هدایت مدیر عامل  شهر پردیس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به انبوه واحدهای مسکونی که در پردیس وجود دارد و این واحدها آماده و به مردم در حال واگذاری است، افزود: تعداد زیادی از این واحدها در حال خرید و فروش است که این اقدامات زمینه ساز افزایش دلالان می شود.  حتی دیده شده است که یک واحد مسکونی در پردیس بیش از ۱۲ بار خرید و فروش شده است یا از طرفی هستند کسانی که ۱۰۰ واحد مسکن مهر را در اختیار خود گرفته اند.

او ادامه داد: تعداد زیادی بنگاه و دلال در شهر پردیس وجود دارد که در مقایسه با سایر شهرها بسیار بیشتر بوده است و کنترل آن به راحتی امکان پذیر نیست.

هدایت با اشاره به اینکه شرکت عمران پردیس در تلاش است که دلالان سرپایی را کنترل کند، افزود: برای کنترل این دلالان سعی داریم دلالان سرپایی را ساماندهی کنیم،  قراردادهایی با دادستان و نیروی انتظامی برای کنترل این بازار منعقد کرده ایم تا از طریق نیروی انتظامی دلالان در اطراف کارگزاری را جمع آوری کنیم.

مدیر عامل پردیس با بیان اینکه دادستانی ورود جدی به این موضوع کرده است، افزود: طی مذاکراتی که با دادستانی انجام شده تنها بنگاه و مشاوران املاک صاحب صلاحیت حق خرید وفروش مساکن مهر را دارند و مابقی نباید در این موضوع دخالت کنند.

وضعیت بازار مسکن مهر در پرند هم بهتر از پردیس  نیست و دلالان هم در این شهر حضور پررنگی دارند که این خود باعث شده متقاضیان در پرند نتوانند رنگ آرامش را ببینند.

حمیدی یکی از متقاضیان مسکن مهر در پرند در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: چندین سال است که در پرند ثبت نام کرده ایم اما هنوز بعد از گذشت چندین سال این واحد به ما تحویل داده نشده و حتی در مراحل تکمیل هم قرار ندارد.

این متقاضی مسکن مهر در پرند گفت: بسیاری از بنگاهداران از این فرصت‌ و تاخیر در تحویل واحد استفاده کرده و سعی می کنند امتیاز مسکن مهر متقاضیان را خریداری کنند.

او گفت: بسیاری از دلالان واحدها را زیر قیمت از مشتریان خریداری می کنند به طور مثال ۵۰ میلیون تومان زیر قیمت واحدها را از متقاضیان خریداری می کنند اما ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی خریداران می فروشند.

در همین رابطه وطن خواهی مدیر عامل پرند در گفت گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه برنامه جدی برای تحویل واحدهای مسکن مهر در شهر پرند در دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: اگر کسی بعد از چندین بار دستور و پیگیری واحد را تحویل نگرفته و آورده خود را تکمیل نکرد در مرحله اول جابه جا و در مرحله دوم واحد را پس می گیریم.

او با تاکید بر اینکه از ابتدای ماه آینده این اقدام را در دستور کار خود قرار خواهیم داد، اظهار کرد: از هم اکنون این موضوع را اعلام می کنیم تا متقاضیان آورده خود را تکمیل کنند.

 

بحث دلالی این روزها در بازار مسکن مهر رشد بسیار چشم گیری کرده این در حالی است که هنوز هیچ ابزار قانونی برای خروج دلالان در نظر گرفته نشده است البته در‌ پردیس مصوب شد تا با افزایش ۲۰ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر در پردیس دلالان را از این بازار  بیرون کنند اما به نظر می رسد که این ابزار برای دلالان آنقدر به صرفه باشد که حاضر به پرداخت آن هستند. بنابراین دولت باید هرچه سریعتر با اخذ مالیات از خانه‌های خالی رنگ آرامش را به بازار مسکن بازگرداند. البته محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم پیش تر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از نهایی شدن طرح مالیات بر خانه های خالی و راه اندازی دو سامانه برای مقابله با دلالی ها خبر داده بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن مهر ، بازار مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن
۰۱:۰۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام
متاسفانه ایران بهشت گمشده دلالهاست. هیچ مسئولی هم کاری نمی کنه یا نمی تونه کاری بکنه. تا.....
وحید
۱۲:۴۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام دوستان yjc صاحبخانه ام خانه شو اجاره داده منم وسایلم رو گذاشتم توی کوچه بعد چند ساعت برادرم متوجه شد آمد وسایل رو برد خانه خودش متاسفانه ده ساله دارم پول واریز میکنم به حساب تعاونی پردیس شهر کرمانشاه الان دقیقا موقع تحویل متری صد هزار تومان گران کرده و چندین خانواده مثل من به خاطر نداشتن پول جهت واریز مبلغ ذکر شده سرگردان هتل ومسافرخانه و خانه اقوام تو این ایام کرونایی شدیم..هرچند که امیدی به شما خبرنگاران جوان هم نیست ولی درد دلی بود شاید سبک شیم
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
آفرین دوست عزیز همیشه درد و دل کردن راهی خوب برای خلاص شدن از فشارهای روانی است
درسته نمیشه در اینجا کار خاصی انجام داد اما بهتر از نگفتنه!
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
تو پرند اکثر املاکی ها خونه رو زیر قیمت بازار قیمت میزارن و به نام آشناهاشون میخرن و همزمان گرون به مشتری میفروشن. اشتهاشونم کم نیس بین 10-15 درصد ارزش ملک رو اون وسط کاسب میشن. کافیه با دو تا شماره به املاکی ها زنگ بزنین و یه بار برا فروش قیمت بگیرید و یه بار برا خرید، اونوقت متوجه اختلاف قیمت نجومی میشید. رسم جدیدشونم نیس 10 سالی هس روال کاری اکثرشون اینه.
Mari
۱۲:۱۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
مسکن مهر قرار بود دست نیازمندان برسه ولی الان شده بورس معاملات دلالان . . مردم رو بیچاره کردید
جعفری
۱۱:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
چطور است که قوانین دست و بال تولید کننده و مصرف کننده نهایی را در فشار میگذارد اما برای کنترل دلالان قانونی وضع نمیشود. با اینکه فروش مسکن مهر سند رسمی صادر میکند اما شرکتهای عمران و به ویژه بانکها با سخت تر شرایط ضمانت برای انتقال وام همکاری نمی کنند. صاحب اول و آخر مشکل دارند ولی واسطه ها راحت زندگی می کنند. اشکال در قانون است و باید برای رفع این مشکل قانون را اصلاح کرد.
موذن
۱۱:۰۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام تشکر از اینکه به نظرات هم وطنان ارج می نهید ،من نگرانم از اینکه چه کسانی عامل از بین بردن صداقت ودرستی وراستگویی ملتمان شدند ما خبر امیدوار کننده بشنویم همه خبرها استرس اور هستند ایا واقعا انسان بامغزی پیدا نمیشه جلوی این همه خطاهارا بگیرند بااین کجروی ها عمر کوتاه بهتر است ،تشکر
رضا
۱۰:۲۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام،آخه به تمام آدم هایی که به این مسائل رقم میزنن،که قیمتها رو بالا وپائین میکنن،چرا فکر میکنید ی عده آدم دنبال این مسائل هستن،تمام بد بختی گرانی همش به دست مسئولین بی مسئول هست که اصلا نظارت بر اقلام که مردم نیاز دارن نیست،وقتی ی کیسه سیمان،شیرآلات،و هزاران وسایل دیگر اینقدر در بازار گران شده چرا خانه وخیلی چیزهای دیگه؟ نره بالا ،،یاد نگرفتین، ،دولت همیشه از مردم مایه میذاره،الان پیله کردن به کرایه خانه، ،صاحبخانه خوب،آخه یکی نیست به این آدمهای بی فکر بگه شما تو این مدت نتونستین، ،مصارف آب و برق و گاز رو رایگان کنید نتونستین از حق مردم که دراین مصارف هست بگذرین چطور از مردم مایه میذارین.وخیلی چیزها که جاداره .....
فتوحی
۰۹:۵۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام مطالب شما رو خوندم و همه ی نوشتها داغ من رو تازه کرد متاسفانه در شهر جدید سهند که پرشده از دلالان بی وجدان تو هر یک قدمی املاک زدن هر کدوم هم یک قیمتی میده مقصر دولت میتونست مسکن مهر رو از بخش خصوصی در بیاره و به هیچ املاکی اجازه فروش نده کاش یکی بود با بلدزر از مغازه املاک ها رد میشد و همشون رو نابود میکرد
ناشناس
۰۷:۱۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
دولت خودش چرا باید جلوشو بگیره
ناشناس
۰۳:۱۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
یک نفر گفتش که نه زن می خوام نه مسکن
خوب همه همین طوری الان فکر می کنند
چون ما همین طوری خوشی از زندگی ندیدیم
زن که بگیریم یه درده سره دیگست
تایه مدتیش شاید خوب باشه بعدازاون
تو باید کار کنی با هم درگیرمیشی اگه که پول نباشه یعنی پوله خوب نباشه
واالله خیلی خوشی دیدیم سنه همه مجردهاالان زیادشده خونواده هابچه هاشونونمی تونن سروسامون بدن ازپس گرونه همه چیز
ناشناس
۰۲:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
۳۸ میلیون سال ۹۱ نه الان
مهدی
۰۰:۰۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
اگرحق فروش را به مدت ۳۰ سال از صاحب اصلی مسکن میگرفتند اصل داستان مسکن مهر به اشتباه نمی رفت و دست دلالان از این شهر آشوب کوته بود و مسکن به صاحب واقعی خود میرسید
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خلخالی کجایی که یادت بخیر.
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام چشم بسته وارد طناب برزخ یا دوزخ نشید..
به هر حال سوزن کسی برای شما نخ نمیکنه..امضا
..
۲۳:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام حمله مورچه گان
سوسو
۲۲:۵۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چقدر بدبختی بکشیم از دست اقا زاده ها و بالاتر
رضا
۲۱:۵۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
افتخار وزیر حسن روحانی آقای اخوندی در دوره ریاستش یک واحد مسکن مهر افتتحاح نشد
همینطور ادمها تو دولت هستن که باعث گرانی ماشین زمین و خونه و هزاران چیز دیگه میشن
یه ادم عادی میتونه اینکار را بکنه پدرشا در میارن نقره داغش میکنن
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
باعث و بانی گرانی مسکن فقط و فقط مشاوریم املاکه اند که با دلالان همدست هستند خدا ازشون نگذره.
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
منی که لازم دارم مسکن مهر بخرم، اصلا پولم نمیرسه ، اون وقت مسکن شده کالای سرمایه ای و دلالی؟!!!
باید دست این دلالان مسکن رو قطع کرد!
باید دولت و حکومت طرحی اجرا کنه که هر نفر بیشتر از تعداد اعضای خانواده اش حق مالکیت مسکن نداشته باشه، تازه اون هم مثلا فرزندهای بالای بیست سال.یعنی چی که بعضی ها بالای صد تا آپارتمان و خونه داشته باشن و خیلی ها مثل من گیر خرید یک خونه که هر چقدر تلاش کنیم ، قیمت مسکن خیلی با شتاب بیشتر از قدرت خرید ما فاصله میگیره!
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
با این اوضاع ما هیچ وقت خونه دار نمی شیم
من سلیمانی هستم
۲۱:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام
این دلار نیست که بالاتر میرود بلکه پول ملی است که روز به روز دارد بی ارزشتر میشود و اولین جایی که این بی ارزش شدن پول ملی خود را نشان میدهد دلار و مسکن است.
اینها حرف من نیست بلکه حرف همه اقتصاددانان دلسوز است که دلیل عمده بی ارزش شدن پول را نقدینگی است که بانک ها ایجاد میکنند.
گرسنه
۲۰:۳۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
همه چی با دلار محاسبه میشه.خودمونیم خدای پول قشنگیه
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
هردم از این باغ بری می رسد
امین
۲۰:۱۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا همه جای اینکه اصل موضوع رو متوجه بشیم دنبال حاشیه هستیم الان همه چی هفت برابر هشت برابر شده مصالح ساختمان زمین و ... خورد خوراک پوشاک و...
اصل قضیه تورمه که دولت نمیتونه کنترل کنه طلا از ۱۰۰ هزار تومان رسیده به یه میلیون دلار ۲۵ هزار تومان و
انتظار دارین مسکن مهر ۵ برابر نشه
این مسکن ها ۱۰۰ میلیون ۸ سال پیش هزینه شده انتظار داری ۵۰۰ میلیون ارزش نداشته باشه فقط به مسکن مهر ها میتونین گیر بدین چرا داخل تهران مسکن ۱۰ برابر شده اون رو نمیگین
انتظار دارین مسکن مهر همون ۱۰۰ میلیون باقی بمونه پژو پارس از ۳۰ میلیون شده ۱۸۰ میلیون
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
آخه اونی که تو تهران ساخته شده شخصی ولی اونی که تو پردس ساخته شده دولتی برای بدبخت بیچارها
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
این طوری دیگه نمی شود ادامه داد
ایران مقتدر
۱۹:۵۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
این بارمجلس جدیدباقاطعیت به میدان ساماندهی مسکن واجرکردن نان دلالها امده.بزودی ودرکوتاه مدت اثرات راخواهی دید
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
من. در. پرند. زندگی. می. کنم. هرده. متر یک. بانگاه معاملاتی مسکن. هست. از مغازه ها. بیشتر و. خیلی. سر مردم. هم. کلاه. می بارند
منزل ما. 85متر گفتن. 230تومن. در حالی که. همکار همسرم. از همان. جا. سراغ کردن نیمه. کاره. و. کوچکتر از خونه. ما رو. 320خردیده. بود. قبل. قیمت. گزاری ما
تا. این. کلاه برداران. هستند. کشور رنگ. آسایش نمی بینه دولت. باید. اول. به. این. معاملاتی ها. نظارت. کنه وضع مملکت بهتر میشه. دولت. هم. که. ماشاالله. فقط قول میده
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
انقد ساده نباش خود دولت با اینا باهم هستند.
ِباراندیده
۱۹:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مسکن مهر از اول تا اخر اشتباه بزرگی بود مسعولینی که با این طرح موافقت کرده بودندن فقط برای دلالی اقوام وتجارت دوستان خود این طرح را نوشتند وراه حیفو میل کردن اموال مردم توسط دولت ودزدی بعضی ها فراهم شد با تشکر
ایران مقتدر
۱۹:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بزودی باتدابیر کارشناسی شده مجلس جدید ودرراس آنها بزرگ مرد میدان عمل اقای قالیباف- دلالان وسودجویان بی انصاف مسکن که ذره ای حمایت ازاقشار ضعیف کشورشان برایشان مهم نیست به بن بست خواهند رسید.ان شاءالله...
Ali
۱۸:۴۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
هستن کسانی که دو تا خونه توی تهران دارن وکالتی یا به نام زن و فرزندشون مسکن مهرم ثبت نام کردن و واحد ۱۰۰ متری گرفتن .
Shaghayegh
۱۸:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
جناب جهانگیری چرا شکایت مردم رو بخاطر گران شدن قیمت مسکن مهر پرند کیسون حتی از عوامل خود شرکت عمران هم درش سهم داشتن حمایت نکردید چرا پرونده رو دستور دادین بسته بشه تو بفکر مردمی یا جیبت همین شماهایین که ما باید بدون مسکن هربار کولی به صاحب خانه ها بدیم
Shaghayegh
۱۸:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
جابجا میکنید واحدی که تحویلش 3 سال بیشتر طول کشیده یا پس میگیرید این حمایتتون بوده از کسانیکه خانه ای ندارن اگه پول داشتن که اینهمه مدت منتظر نمیموندن خانه که تحویل نشده چه قدر توان مالی دارن که آورده رو پر کنن یکم انصاف داشته باشین بد نیستا .. خب آورده کم بود خونه رو میگیرین از صاحب خانه هام بدترین شماها
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دلالی در قانون مالیاتها یک شغل هست مثل حق العمل کار یعنی جرم نیست دلالی باید تابع قانون باشه و مالیات خود را پرداخت کنه نه اینطوری..
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بهترین کار اینه که هر واحد از مسکن مهر تا 20سال حق فروش نداره حتی قول نامه ای درصورت تخطی واحد پس گرفته شود اونوقت ببینم دلالی اونجا پیداش میشه؟
علی اکبر
۱۶:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
وقتی همه چی در ایران بادلار محاسبه میشه واحد پولمون شده دلار
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
راست میگه از این به بعد واحد ملی رو دلار بزارید
علی
۱۶:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
البته بزرگترین دلال شرکت عمران شهر جدید پردیس هست که با ادعای قیمت بالای مسکن مهر متقاضیان رو مجبور می‌کنه عرصه مسکن مهر رو با قیمت بسیار بالا خریداری کنند مثلاً برای مسکن مهر فاز یازده شرکت پارس مبلغی در حدود ۵۶ میلیون تومان دریافت می کنند
گلنار
۱۶:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام
من نه مسکن میخوام نه زن
یک دوست
۱۷:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دمت گرم حرف حساب جواب ندارد
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
عجب اسم با مسما و پر معنی گذاشتی که باید مسئولین خون گریه کنن به وضع جوونا
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
همه چیز به ارزش پول ملی بستگی دارد حالا اگر با دلار مقایسه می شود و شما ناراحت هستید می توانید ارزش آن را با یوان چین مقایسه بفرمایید یا روبل روسیه
قیمت مصالح ساختمانی در دست دولت است نه در دست ملت
امیر
۰۵:۳۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
حرف حساب جواب نداره. امروزه هر ساعت مصالح ساختمانی برا یه خودش قیمتی پیدا کرده
فرقی نمی کنه مسکن مهر باشه یا کاخ حضرات
در لویزان همه به نسبت تورم موجود گران خواهند شد
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اگر همه چیز با دلار محاسبه شود ثبات بر قرار شده وتولید رونق می گیرد
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
بدبختی پس چرا حقوق ماکارگرها با دلار محاسبه نمیشود؟
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
جالبه خود مسئولین یه مسکن مهر ندارن می دانند چه ی هست
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام.چطور مسکن ملی با این سرعت آناده تحویل شده ولی مسکن مهر با این همه افزایش قیمت هنوز آماده واگذاری نیست؟ مشکل کجاست
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بزرگه
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
وای سلطان مهر دارد می اید
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دلال املاکی ها هستند که بایدتعطیل شوند
مجید
۱۴:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا همین جوری صحیت میکنید 15 سال پیش 40 تومن پرداخت کردیم، 500 تومن ارزش نداره
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خوب الان میتونی 500 جور کنی بخری؟
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ملارد آب ندارد
امیر
۱۳:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مسکن خالی چیه عزیزم
۹۰ درصد توی پرند و پردیس هست اونم بدون زیر ساخت چرا ما مردم اینقدر زود باوریم و ما رو به راحتی از مسائل اصلی دور میکنند ما هم مثل واگن به دنبال قطار هدایت میشم
یک.. تولید
دو ..وام ۸۰ درصدی
پایین آوردن دلار
اگر دیگه دلالی بود هر چی میخواین بگین
رضا
۱۳:۱۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
درود .در جواب اقای که گفت دلالان را در تنور بریزن . خدای من و امثال ما را باید در تنور بیندازند چرا بعد از پنجاه سال سن هنوز نتوانستیم برای خانوادههایمان سر پنای کوچک تهیه کنیم . قصور و گناه خود را به دیگران نسبت میدهیم .
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
تو که طرفدار دلالی.معلومه خود دلالی.دلال خون مردمو تو شیشه میکنه نمیخوای بفهمی تقصیر خودته.
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
تو دیگه چ بدبختی هستی که مردمو خودت مقصر میدونی.دلال رو بیگناه.
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دادا پنجاه سالها مقصر هستن بدبخت اونی که تازه میخواد ازدواج کنه بچه دار بشه و خونه میخواد چکار کنه ؟
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
احسنت ملت می‌توانند با دلالان معامله نکنند
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
لطفا با دلالان و املاکیان برخورد شود چون من نتونستم ملک بخرم
امیر
۰۵:۴۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
واقعا چه جالب . اگر تو این مملکت چیزی این ور اون ور بشه فورا میگن دلال . بنگاهی هم هزار تا شغل مثله شغل هایه دیگست . مشکل اصلی رو که بی توجهی دولت به ساخت مسکن بوده پس کجا رفت . با این حرف ها فقط دارین صورت مسئله رو عوض میکنین
ابراهیم
۱۲:۵۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خدا نگذره کسانی که به مردم ظلم می کنند
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
انشاالله املاکی ها به زمین میخورن
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
پول و دارایی پولداران دلار است ولی فقرا باید ریال نگهداری کند و حق نام آوردن دلار ندارن
ابراهیم
۱۲:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مسولین هستند که نمی توانند کنترل کنند در این زمانه یک راحل دارد هر فرد فقط یک منزل می توانند به نامش باشد
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
تنها راه حل فقط تصویب مالیات بر ارزش افزوده هست. مجلس باید این رو سریعتر تصویب کنه و ابلاغ بشه به سازمان امور مالیاتی.
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مالیات بر عایدی سرمایه
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا وقتی تو ایران همچی با دلار بالا میره حقوق ما کارمندان هنوز با ریال داده میشه واقعا با این حقوق ها ی کم ما واقعا زندگی در حد شعب ابی طالب داریم بازنشستگان در سختی شدید به سر می برند
امیر
۰۵:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
آخی. تا دیروز که شما کارمندان به به و چه چه
میکردین و با هزار مدل وام 4 درصدی میگرفتین
حالا یه ذره براتون فشار اومده صبر کنید عزیزم
اولویت با اونائی که حتی برا یه نون شبشون محتاج هستن
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا همه چیز تقصیر دلاله؟ قبلا دشمن بود الآن شده دلال. چرا نمی خواهید مسئولین در حفظ ارزش ریال را قبول کنید؟ اگر ارزش ریال در عرض یک ماه نصف نشود آیا دلالی به وجود می آید.
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اون جای خودش ، از بین بردن دلالی هم جای خودش
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا همه چیز رو با دلار میفروشن نفت محصولات کشاورزی تمام سرمایه های ملی رو با دلار میفروشن ولی حقوق کارگر رو با ریال پرداخت میکنن آیا این کلاهبرداری نیست یه روزی آه این کارگرها ومستاجر ها این دولت رو خواهد گرفت.
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
نرخ های تورم بالای 5 درصد در اکثر منابع اقتصاد به عنوان دزدی حکومت از جیب مردم تعبیر می شود با پایین آوردن ارزش ریال از حساب مردم در واقع برداشت می کنند.
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
این محتکران باید مثل اون نانوایی که در سالها قبل نان را گران فروخت و برای مجازات کارش و اینکه درس عبرتی بشه برای بقیه ، داخل تنور انداختنش،اینها هم باید اعدام یا حبس طولانی بشن و اموالشان به نفع ضعفا مصادره بشه تا بقیه عبرت بگیرند ولی متاسفانه هیچ برخوردی باهاشون نمیشه که جای وا اسفاداره
هادی
۱۱:۵۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
تعداد خانه های خالی چندتاست؟
۲ میلیون گفته شده
۳/۵ میلیون گفته شده
۵میلیون. هم روایت شده
بالاخره چه تعداد واحد مسکونی خالی در کشور وجود داره ؟
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
این همه خانه خالی میخان چکارکن
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
و چه تعداد مثل منی که نمیتونن یک دونه واحد کوجک هم بخرن !
هادی
۱۱:۵۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
تعداد خانه های خالی چندتاست؟
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
میشه بگیدقیمت یه خونه هفتادمتری مسکن مهردرتهران چقدرهست؟!!!
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
نه نمیشه
Masoud
۱۱:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مسکن مهر یکی از افتخارات احمدی نژاد هست لطفا به احیا این طرح کمک کنید
رحیم
۱۷:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
افتخار احمدی نژاد کجا بود افتخار فروش نفت 140دلاری روزی 4000000بشکه بود
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دادش افتخار احمدی نژاد کجا بود افتخار مال نفت 140دلاری و فروش روزی چهار میلیون بشکه بود فقط همین داستان حنای اضافی بود
سیامک قهاری
۱۱:۲۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
جای اونی که متخلف رو مینداخت داخل تنور خالیه ...!
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
وقتی چند تا ازاین دلالان و محتکران که خون مردمو تو شیشه کردن و ۱۰۰۰تا ۱۰۰۰ خونه دارن و قیمتها رو لحظه ای بالا می باند رو قوه قضاییه بعنوان مدعی العموم دستگیر و مجازات و رسانه ای نمی کنه و اموالشان رو به نفع فقرا مثل مصادره نمی کنه همین میشه دیگه ! میگن فقط مالیات .اونهم میره یه قردلدصوری سه ساله می بنده و کلا حتی از مالیاتهای سالهای قبل هم معاف می شه و این داستان همچنان ادامه دارد......
نکته سنج
۱۱:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
داداش هزارتا داره که داره کار وتلاش کرده بدست اورده مغز گذاشته تو هم بزار سود ببر دوهزارتا خونه داشته باش شما کم اندیشه وکم تلاشی چه ربطی داره
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آقای نکته سنج مخ بحث سر اینه که یک کارگر اگه 20سال هم کارکنه نمی تونه خانه دار بشه اون مغزی هم که شما میگید بیشتر در کشورهای خارجی هستش که با تولید هزاران نفر مشغول میکنن
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
نکته سنج، اگه تلاش کرده یا هر کاری کرده، بره جای دیگه پول هاش رو سرمایه گذاری کنه، تقصیر دولته که خونه که نیاز اولیه هست رو گذاشته هر دلالی دست بگذاره روش و هر جور میخواد قیمت بالا ببره. باید هر نفر فقط یک خونه بتونه به اسمش داشته باشه و فقط افراد با سن قانونی بالاتر
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
تو مسکن مهر یارو با دیپلم مدیرعامل و مهندس شده بود!
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مسکن مهر طرح خوبی بود خیلی از آدم هایی که اصلاً باورشون نمیشد خوندار بشنو خوندار کرد ولی اجراشو خراب کردن مثلا هرکی از راه رسید کردنش مدیرعامل و پیمانکار و هیئت مدیره و... . مسکن مهر دو ایراد اساسی که داشت اولی این بود کارو به کاردان نسپردن و دومی اینه که مسکن مهر روی نظارت ندید.
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
کشور چند دهه هست که آشفته هست. مردم دیگه تحمل ندارند
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چند دهه? نمیدانم
کارگر ایرانی
۱۰:۰۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
میخوایین بدونید دلال کیه و چرا تورم بیداد میکنه الان یه مثال ساده میزنم .
در خانواده ما سه تا کارمند دولت و معلم داریم . هر سه اینها خانه و ماشین دارند اما متاسفانه دولت انواع وام
رابرای انها هر ساله میدهد . و انها وام ها را میگیرند و در کار خرید و فروش خانه و ماشین میزنند . و سود خوبی هم میکنند . این در حالی است که در خانواده ۸نفره ما سه برادر بیکار و بدون منزل هم داریم .
اما راه کار اینه که دولت به جای اینکه به همه کارمندان دولتی وام بده بیاد فقط به اون دسته از کارمندان که خانه و یا ماشی ندارند وام بدهد .راهش اینه که موقع وام یه استعلام از ثبت اسناد و املاک بخوان .
وقتی کارمندی خانه و ماشین داره و وام بهش تعلق نگیره اون پول بجای دلال بازی وارد تولید میشه .
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
احسنت
علی
۱۱:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اینطوری که شما میگین اونوقت مسئولین و مدیران زحمتکش ما چطور خانه و ماشینهای مدل بالا سوار بشن چطوری مسافرتهای داخل و خارج شان را برن چطور بچه هاشان را به دانشگاههای خارجه بفرستند
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سه تا کارمند دولت و معلم اعتباردارند بقیه ندارن
علی
۰۹:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
نظارت با کیه این گرانیا بازرس کیه تعزیرات کیه ؟//؟؟؟؟/
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
نمیدونم
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مساله اصلی تورمه
الکی عرضه و تقاضا رو بهانه نکنید ... مسکن مهر و امسالهم فقط یساط دلالی و سو استفاده یه عده رو فراهم میکنه ....
و قیمت اون واحدهای بی ارزش با تورم بالا میره ...
بنابراین این طرح ها دردی دوا نمیکنند ...
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مساله اصلی افزایش حقوقهاست
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
از آنجائیکه مسئولین مرتبط با مسکن مهر اطلاع رسانی صادقانه و شفافی ندارند دلالان نیز از خلا نبود شفافیت و برنامه ریزی درست و به موقع سوء استفاده کرده و با ایجاد یاس و ناامیدی در مردم اقدام به خریدمسکن مهر اقشار ضعیف و نیازمند و مستاصل می کنند.
قاسم
۰۹:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
واقعا وضع خرابه. شهرهای کوچک هم قیمت بالاست. مسکن مهر زیر ۴۰۰ میلیون نیست اصلا. انتظار نداشته باشید که جوونا ازدواج کنن و زندگی تشکیل بدن. همه چی افتضاح شده.
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بیا همین تهران با 300 میلیون بگیر :|
سعید سبزقبا
۰۹:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
یعنی مملکت خیلی بی در وپیکراست یکماه دنبال یه مسکن مهر میگردم که بخرم.ولی دلالها اجازه نمیدن .یه نفر هم که به قیمت مناسب میخاد بفروشه دلال نمیزاره .میگه بفروش به من.وفروشنده رو منصرف میکنه.بعداز دلال میپرسم چرا اینکارو میکنی میگه قیمت ملک های منم‌پائین میاد .من ۱۲۰ واحد مسکن مهر دارم که باید بقیمت خوب بفروشم.مادر آرزوی یک واحد ۶۰ متری با پنجاه سال سن یه آقای سی ساله دلال .مالک ۱۲۰ واحد آپارتمان مسکن مهر.
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
از برکات شما به این روز افتادیم
مهدی
۰۹:۱۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
پس چراحقوق من کارگربه دلارمحاسبه نمیشه؟
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دلار امریکاییه مهدی
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
درکجای مملکت حساب وکتابی هست؟؟
مسکن مهر شهر ما قیمتش30میلیون بوده الان شده300میلیون..
خدا به دادمون برسه..
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
کسانی که به جناب روحانی رای دادن پاسخگو باشن
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
نه اینکه احمدی نژاد دلار تا چند برابر نکرد
سید
۱۳:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
با دلار ۲۳ تومان توقع داری آپارتمان ۷۰ متری بشما ۳۰ میلیون تومان معادل ۱۳۰۰ دلار تقدیم شما بدن
نادر
۱۳:۴۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
جناب سید پس توام نفع میبری از گرانی مسکن.وگرنه جواب هموطنمونو اینطور نمیدادی.وای بر شما.
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
آخه به مای مردم بدبخت میگفت کلید مشکلات دست منه ما ازش حمایت کردیم ری دادیم
م
۰۸:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بابا ۵۴۰ میلیون که خوبه شیراز مسکن مهر میگن ۷۰۰ میلیون
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اون وقت وام مسکن 150 میلیون میدن ! که نصف مسکن مهر هم نمیشه!
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اگر اراده هست بساط دلال بازی را با گرفتن عوارض مثل کشور ترکیه جمع کنید !!!
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چه قدر ساده اید کدوم دلال ؟؟
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
از برکت وجود جناب اقای روحانی حالا مونده وضعمون از این هم بدتر خواهد شد
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
همه این مشکلات کار خودشونه دلالم خودشونن اگه دولت اجازه فروش نمیداد فقط اونیکه خونه نداره ساکن میشد واگه تحویل مسکن مهر ده سال طول نمی‌کشید این داستانا توش نبود واقعا موندم ده ساله که پول دادیم هنوز تحویل ندادن چجوری مسکن ملی رو سریع آماده کردن