سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده چین در شورای امنیت: فلسطینی‌ها می‌توانند روی ما حساب باز کنند

نماینده چین در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت فلسطینی‌ها می‌توانند برای دستیابی به حقوق عادلانه شان روی پکن حساب باز کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری جروزالم پست، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان اعلام کرد فلسطینی‌ها می‌توانند برای پشتیبانی از حقوق عادلانه شان، روی پکن حساب باز کنند.

او گفت: چین دوستی صادق برای ملت فلسطین به شمار می‌رود. مردم فلسطین همیشه می‌توانند روی حمایت‌های چین به منظور پشتیبانی از حقوق عادلانه و مشروع ملی شان حساب کنند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: چین بجای طرحی که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارائه شده، از یک روند صلح بین المللی حمایت می‌کند. چین از دعوت محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) برای (برگزاری) یک کنفرانس صلح ملی و توسعه ساز و کار چند جانبه صلح پشتیبانی می‌کند.

او همچنین گفت: چین به شکلی مثبت، مسأله حضور در چنین کنفرانسی را به شیوه‌ای مناسب بررسی می‌کند. این برای ما مهم است که به صدا‌ها و نگرانی‌های مردم فلسطین علاوه بر کشور‌های منطقه توجه کنیم.

وی همچنین به دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از محمود عباس در روز دوشنبه برای همبستگی اشاره و بار دیگر از حمایت محکم از فلسطینی‌ها برای درخواست عادلانه شان به منظور عملی کردن راهکار ایجاد دو دولت سخن گفت.

نماینده چین در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت همچنین به رژیم صهیونیستی در خصوص طرح الحاق کرانه باختری هشدار داد.

او گفت: چین عمیقا در خصوص گزارش‌ها درباره طرح الحاق بخش اشغال شده فلسطینی (کرانه باختری) نگران است. چنین طرحی در صورتی که اجرایی شود، به شکلی جدی حقوق بین الملل و قطعنامه‌های مرتبط با سازمان ملل را نقض خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
امین
۲۱:۱۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
حمایت از فلسطین؛ سیاست جدید چین برای مقابله با مداخله گری های آمریکاست.
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
اين چينيا و روسا قبلنا امپرياليسم امپرياليسم از دهنشون نميافتاد الان چندين ساله نميگن
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
شما لازم نكرده برا فلسطينا جوش بزني فعلا بهتره به تعهداتت تو برجام عمل كني
امین
۲۱:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز حالت خوشه احیانا ؟؟؟ تنها کشوری که به تعهدات برجامیش عمل کرده چینه بعد روسیه .