سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز زمین‌های کشاورزی سنقر و کلیایی به شبکه آبیاری نوین

فرماندار سنقر و کلیایی گفت : سه هزار و ۵۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در هفت سال گذشته به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ غلامرضا مرتضوی فرماندار سنقر و کلیایی با بیان اینکه سه هزار و ۵۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در هفت سال گذشته به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است، گفت : اکنون ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به صورت نوین آبیاری می‌شود.

او اجرای سیستم نوین آبیاری کشاورزی در اراضی شهرستان سنقر و کلیایی را نسبت به گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت : تا سال ۹۲ تنها سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی موجود مجهز به این سیستم بود که باتوجه به در نظر گرفتن مشوق‌ها و بهره برداری از سد شهدا در طول هفت سال گذشته در سطح سه هزار و ۵۱۰ هکتار با اعتبار بیش از ۳۸ میلیارد ریال اجرا شده است.

او خدمات دولت در زمینه کشاورزی را افزایش بهره وری و خودکفایی در تولید دانست و افزود: در راستای مقابله با بحران کم آبی و افزایش تولید و بهره وری محصولات کشاورزی اجرای سیستم آبیاری نوین به عنوان یک ضرورت در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه هم اکنون ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به صورت نوین آبیاری می‌شود، افزود: با بررسی کارشناسان و با انجام مطالعات اولیه در سطح بیش از ۶ هزار هکتار دیگر نیز ظرفیت اجرای این طرح وجود دارد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.