سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) در قم اعلام شد

همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) ۳۰ بهمن ماه امسال به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو در قم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی الله‌اکبری،دبیر اجرایی همایش بین المللی حضرت حمزه (ع) روز چهارشنبه در نشست خبری که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد،با اشاره به فراخوان مقاله همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) گفت: همایش حضرت حمزه(ع) با هدف شناخت بهتر زندگی و شخصیت آن حضرت در ۳۰ بهمن ماه به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو برگزار می‌شود.

 او افزود: همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) در شش محور  زندگی نامه حضرت، فضائل ایشان، حمزه (ع) در هنر و ادبیات، حمزه (ع) در منابع مختلف ،حمزه (ع) از دیدگاه دیگران و حمزه (ع) در تاریخ برگزار می‌شود.


دبیر اجرایی همایش بین المللی حضرت حمزه (ع) به اعطای درجه علمی پژوهشی (ISC) به مقالات برتر این همایش اشاره کرد و گفت: پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را به زبان فارسی، عربی، انگلیسی فرانسه و اردو به نشانی قم میدان جهاد، مجتمع امام خمینی (ره)، مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی، معاونت پژوهش ،ارسال و یا با ثبت نام در تارنمای HAMAYESH.MIU.AC.IR بارگذاری کنند.


حجت الاسلام رفیعی رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی نیز در این نشست به جایگاه برجسته حضرت حمزه (ع) در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: شجاعت، اخلاق حسنه و دفاع از دین بارزترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت حمزه سیدالشهداست.


او با اشاره به به اشارات مستقیم آیات قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) در تجلیل از شخصیت حضرت حمزه (ع) گفت: حضرت حمزه (ع) شخصیتی ولایت‌مدار و تاثیرگذار در تاریخ اسلام است و این همایش به دنبال فعالیتی علمی و روشمند برای شناخت صحیح از جایگاه برجسته آن حضرت است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.