سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقامی: قصد مهاجرت ندارم/ به مناسبت روز جهانی شطرنج، دیدار دوستانه‌ای با سفیر سوئیس داشتم

استاد بزرگ و کاپیتان تیم ملی شطرنج کشورمان، درباره دیدارش با سفیر سوئیس توضیحاتی را مطرح کرد.

احسان قائم مقامی، کاپیتان تیم ملی شطرنج کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قصدش برای مهاجرت از ایران را کذب خواند و درباره دیدارش با لایتنر، سفیر کشور سوئیس در ایران اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی شطرنج، سفیر سوئیس از من دعوت کرد و من هم پاسخ مثبت دادم و به دیدار او رفتم.

درباره پیشرفت‌های ورزش ایران صحبت کردیم

قائم مقامی از دیدارش با لایتنر ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: درباره‌ی پیشرفت‌های ورزش ایران، دنیا و مخصوصا پیشرفت‌های شطرنج کشورمان با هم بحث و تبادل نظر داشتیم. او اطلاعات ورزشی خوبی دارد و رویداد‌های رشته‌های مختلف ورزشی را پیگیری می‌کند.

سفیر سوئیس، چهره‌های شطرنج کشورمان را به خوبی می‌شناسد

استاد بزرگ شطرنج کشورمان سطح اطلاعات لایتنر را بسیار خوب خواند و افزود: روند پیشرفت شطرنج ایران برای سفیر سوییس جالب بود و به خوبی چهره‌های شطرنج کشورمان را می‌شناسد.

قائم مقامی تصریح کرد: دیدارمان ۲ ساعت به طول انجامید و یک بازی تمرینی دوستانه هم انجام دادیم. لایتنر علاقمند به شطرنج است و به صورت تفریحی بازی می‌کند.

خوشحالم که افراد غیر ورزشی در دنیا نیز شطرنج ما را دنبال می‌کنند

قهرمان حال حاضر شطرنج ایران و غرب آسیا گفت: دیدار خوب و سازنده‌ای بود و ارتباط خوبی شکل گرفت. برای من جذاب بود با این وجود که تخصص لاینتر خیلی به حوزه ورزش ارتباط ندارد، اما شطرنج ایران را به خوبی می‌شناسد. این موضوع برای ما باعث افتخار است که می‌بینیم در اقصی نقاط دنیا، افراد غیر ورزشی هم شطرنج ما را دنبال می‌کنند و تا این حد برای جهانیان شناخته شده هستیم. من از این بابت، حس بسیار خوبی دارم و به خودم می‌بالم که شطرنج کشورمان تا این حد خوب، موثر و درخشان ظاهر شده است.

احسان قائم مقامی افزود: من تنها سعی کرده ام وظیفه خود را در مقابل مردم و عظمت کشورم انجام دهم.

امیدوارم در المپیاد آنلاین فیده، موثر و موفق ظاهر شویم

استاد بزرگ شطرنج در پایان تصریح کرد: در مسابقات آنلاین شطرنج ۲۰۲۰ فیده، حدود ۱۶۰ کشور اعلام آمادگی کرده اند. ما در مرحله بعدی بازی‌ها به عنوان قهرمان قاره آسیا حضور خواهیم داشت. تیم ما به طور مستقیم جواز حضور در جمع ۴۰ تیم پایانی را به دست آورده است، در نتیجه لازم نیست در مراحل مقدماتی بازی کنیم. امیدوارم شرایط به نحوی باشد که بتوانیم حضور موثری در این بازی‌ها داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.