سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در #تهران_ما پیگیری شد؛

راهکارهایی برای درمان اختلال افسردگی و وسواس

در #تهران_ما موضوع درمان افسردگی و وسواس فکری_عملی، پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شهروندان با ارسال پیامک به بخش #تهران_ما باشگاه خبرنگاران جوان خواستار راهکارهایی برای درمان افسردگی و وسواس فکری-عملی شد.

زهرا زین‌الدینی روانشناس و مشاور در گفت‎وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص درمان افسردگی اظهار کرد: ورزش کردن از جمله کارهایی است که می‌توان با آن در سبک زندگی تغییراتی ایجاد کرد. ورزش‌هایی مانند ایروبیک، دویدن، پیاده‌روی، شنا و دوچرخه سواری باعث افزایش هورمون سروتونین و سایر هورمون‌های شیمیایی در بدن می‌شوند که به درمان فرد بسیار کمک می‌کنند.

این روانشناس گفت: داشتن تغذیه مناسب و منظم و همچنین به حداقل رساندن مصرف غذا‌های فست فود نیز کمک کننده است، همچنین داشتن خواب منظم و با کیفیت در بهبود شرایط بسیار اثربخش است و بهتر است افراد در طول شبانه روز حداقل ۸ ساعت خواب کافی داشته باشند.

زین‌الدینی تصریح کرد: مدیریت استرس و کاهش آن به درمان افسردگی کمک می‌کند و در این رابطه افراد بهتر است تکنیک‌های آرام‌سازی و تنفس شکمی را یاد گیرند و هر روز آن‌ها را انجام دهند، همچنین افراد بهتر است برای زندگیشان برنامه ریزی کنند، زیرا مدیریت زمان یکی از ملزومات مدیریت استرس است.

همچنین رقیه نوری پور لیاولی روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص درمان اختلال وسواس بیان کرد: یکی از تکنیک‌های مهم برای درمان اختلال وسواسی مواجهه سازی است؛ در این تکنیک فرد با چیز‌هایی که از آن اجتناب می‌کند، روبه رو می شود و از انجام کار‌های مانند چک کردن، شستن، قرینه کردن کاملا خودداری می‌کند و گاهی اوقات از دارو درمانی استفاده می‌ شود.

وی خاطر نشان کرد: افراد مبتلا به وسواس خواب کافی و از دامنه‌ی دوستی و روابط اجتماعی خوبی برخوردار باشند، از موارد استرس زا و سرزنش خودداری کنند؛ همچنین این افراد به تنهایی برای رفع این مسئله اقدام نکنند و از روانشناسان که در این حیطه فعالیت می‌کنند کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.