سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای فشنگ‌های خریداری شده فدراسیون تیراندازی و ماندگاری آن‌ها در آلمان چیست؟

با توجه به در پیش بودن رقابت‌های المپیک توکیو و نیاز تیراندازان به فشنگ‌های استاندارد جهت تمرین، اما هنوز مهمات خریداری شده از آلمان وارد ایران نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تیراندازی ایران با کسب ۶ سهمیه المپیک توکیو  در صدر سایر فدراسیون‌های المپیکی  کشورمان قرار دارد.

تیراندازان کشورمان در ۲ بخش تفنگ و تپانچه توانسته اند با وجود مشکلات مالی و کمبود مهمات تیراندازی از جمله فشنگ موفقیت‌های زیادی را در عرصه های بین المللی کسب کنند.

مهمات تیراندازی خریداری شده به دست تیم ملی نرسیده است

در آخرین اردویی که ملی پوشان تیراندازی کشورمان شرکت داشتند مقداری مهمات تیراندازی خریداری شد، اما همه آن ها به دست تیراندازان تیم ملی نرسید.

با توجه به اینکه سال بعد رقابت های المپیک آغاز می شود، این سوال پیش می‌آید که تیراندازان کشورمان در نبود فشنگ و مهمات تیراندازی چگونه می توانند تمرینات مفیدی را پشت سر بگذارند؟

رضا ملک محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی درباره موضوع فشنگ‌های خریداری شده گفت: اعضای تیم ملی قبل از اینکه در مسابقات بین المللی دانمارک حضور پیدا کنند، اردوی تمرینی در هانوفر آلمان را پشست سر گذاشتند.

او افزود: طبق روال همیشگی که فدراسیون تیراندازی با شورای برون مرزی انجام داده بود، یکی از راه‌های تامین مهمات این گونه است که هر ورزشکار می تواند با خود مقداری فشنگ و مهمات را به ایران بیاورد. به همین دلیل ما  با هماهنگی و اجازه دولت، اداره گمرک، وزارت دفاع ۲ کشور آلمان و ایران مقداری فشنگ‌ از هانوفر خریداری کردیم.

حجم زیاد مهمات تیراندازی مانع از انتقال کامل آن‌ها به ایران شد

او درباره علت ارسال نشدن کامل مهمات تیراندازی خریداری شده به کشورمان ادامه داد: موقع بازگشت تیم ملی تیراندازی به ایران به دلیل حجم بالای فشنگ‌های خریداری شده، اداره گمرک اعلام کرد که با یک پرواز امکان ارسال همه مهمات تیراندازی به کشورمان نیست و برای همین موضوع قرار شد در چند پرواز این مهمات به ایران آورده شود.

شیوع ویروس کرونا برنامه‌های فدراسیون تیراندازی را دچار اختلال کرد

دبیر فدراسیون تیراندازی ادامه داد: بعد از بازگشت تیراندازان  به کشورمان با شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مسابقات و بستن پرواز‌ها مواجه و این موضوع باعث شد نتوانیم باقی مهمات خریداری شده را وارد کشور کنیم.

او افزود: این مهمات اکنون در آلمان نگهداری می‌شود اما به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پروازی از این کشور  به ایران نداریم تا بتوانیم مهمات و فشنگ را وارد کشورمان کنیم.

شاید فشنگ‌های خریداری شده را در آلمان نگهداری کنیم

ملک محمدی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده، می‌توانیم فشنگ‌های خریداری شده از آلمان را در همان کشور نگهداری کنیم و زمانی که اعضای تیم ملی به این کشور جهت برگزاری اردو اعزام می‌شوند، ملی پوشان با همان فشنگ‌ها تمرینات خود را پیگیری کنند.

همچنین مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان در بازدید از مکان تمرینی ملی پوشان در خصوص تهیه فشنگ از آلمان افزود: با توجه به اینکه فشنگ‌های داخلی استاندارد‌های لازم را ندارند، مجبور هستیم که فشنگ‌ها را از خارج وارد کنیم. چرا که اگر فشنگ، استاندارد لازم را نداشته باشد، در کیفیت عملکرد ورزشکاران تاثیر می گذارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۱۰:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
یعنی ورزش کاران مثل چتر باز ها که جنس از بندر میارن // اقدام به ورود فشنگ کردن