سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش جشنواره‌های هنری در ارتقای سلامت روان دانش آموزان

مدیرکل امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از ابزار هنری می‌تواند نقش مؤثری در حوزۀ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان داشته باشد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شکوهی،مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، ضمن ابراز خرسندی از حضور در دبیرخانۀ سی و هشتمین دورۀ مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور اظهار کرد: اقدامات ارزشمند حوزۀ فرهنگی و هنری و فعالیت‌هایی که در حوزۀ ادارۀ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اتفاق افتاده که قابل تقدیر است.

او افزود: تجربۀ مسابقات فرهنگی و هنری به صورت مجازی تجربه‌ای جدید است و مسلماً همواره تجربه‌های جدید با مشکلات اساسی روبرو بوده است، اما باید پذیرفت که حرکت در این مسیر به عنوان ریل گزاری در مسیر پیشرفت به شمار می‌آید.

شکوهی ادامه داد: بررسی آثار دانش آموزان نشان دهندۀ این است که آثار خوب و ارزشمندی با کیفیت بسیار بالا تولید شده است و با مقایسۀ این آثار نسبت به سال‌های گذشته به خوبی در می‌توان دریافت که شاهد رشد بوده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزۀ تخصصی مشاوره و خدمات روانشناختی، ادامه داد: همکاران ما در سراسر کشور و مشاورین مستقر در مراکز مشاوره به فعالیت‌های خود ادامه دادند. با وجود این که در زمان بیماری، بسیاری از مشاغل تعطیل شد، خدمات مشاوره و هدایت تحصیلی ما به نحو شایسته‌ای انجام شد.

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی با بیان اینکه از فرصت تعطیلات نوروزی برای مشاوره و هدایت دانش آموزان استفاده شده است، تصریح کرد: با همکاری مشاوران ما امکان تشکیل گروه در نرم افزار شاد برای ارتباط بهتر با خانواده‌ها و دانش آموزان، فراهم شده است و این موضوع موجب شد تا خدمات مشاوره‌ای با کیفیتی مطلوب‌تر ارائه شود.

او  با اشاره به اینکه مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور می‌تواند زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برای آنها فراهم کند، گفت: با حضور در این جشنواره‌ها می‌توانیم گام موثری در ارتقای سلامت روان، پیشگیری و درمان برداریم؛ چرا که معتقدیم استفاده از ابزار هنری می‌تواند نقش مؤثری در حوزۀ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.