سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان:

شهرداری‌ها ضامن موفقیت برنامه‌های فرهنگی و هنری هستند

فرشید فلاح گفت:شهرداری‌ها با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در اختیار دارند، ضامن موفقت فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان گفت: تلاش برای تحقق و اجرای طرح‌هایی همچون شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر، گذر فرهنگ و هنر و پایتخت کتاب با همکاری شهرداری‌ها از جمله اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در استان‌ها نیز دنبال می‌شود.

او افزود: شهرداری‌ها در زمینه اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری از ظرفیت خوبی برخوردارند که ما نیز آمادگی داریم تا در اجرای این طرح‌ها، همکاری لازم را با شهرداری‌ها داشته باشیم.

فلاح به تشریح طرح گذر فرهنگ و هنر و پایتخت کتاب و دستورالعمل‌های مرتبط بر ضرورت تسریع در ایجاد گذر فرهنگ و هنر و طرح پایتخت کتاب تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح در شهرستان، فراهم کردن امکان تجمیع تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری مردم و هنرمندان و همچنین اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط مردم در یک مکان ثابت و تحت عنوان گذر فرهنگ و هنر است.

او افزود: این طرح‌ها می‌تواند علاوه بر کمک به رونق اقتصاد حوزه هنر، تبدیل به یک ظرفیت گردشگری شود که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان اضافه کرد: هنر تعزیه در بیشتر نقاط ایران به خصوص کرمان و دامغان با سابقه طولانی تری همراه است که این گستردگی جغرافیایی نشان از مورد اقبال بودن این هنر دارد.

شهردار دامغان گفت: ساماندهی و استفاده از ظرفیت چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در آینده است که می‌تواند تعامل شهرداری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت کند.

مسلم نصرتی اظهار داشت: برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر آمادگی داریم تا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمام توان خود را برای اجرای این طرح به کار گیریم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.