سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال الازهر مصر از پیشنهاد انگلیس برای حذف اصطلاح «تروریسم اسلامی»

الازهر مصر ضمن استقبال از پیشنهاد انگلیس در حذف اصطلاح «تروریسم اسلامی»، اعلام کرد این اقدام میزان اسلام‌هراسی در جوامع غربی را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، الازهر مصر در بیانیه‌ای از پیشنهاد انگلیس برای حذف اصطلاح «تروریسم اسلامی» در گفتمان این کشور استقبال و این اقدام را ستایش کرد.

این مرکز در صفحه فیسبوک خود نوشت: کسانی که آن اقدامات تروریستی را از طرف افراد وابسته به دین اسلام انجام می‌دهند، گروه ضاله‌ای هستند که از آموزه‌های شریعت که به ارزش‌های بخشش و صلح فرا می‌خواند، اجتناب می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: استفاده از چنین اصطلاحاتی که اسلام را با تروریسم توصیف کند، به گسترش اسلام هراسی درون جوامع غربی کمک کرد و در صورتی که این پیشنهاد اجرایی شود به در هم شکستن آفت کراهت که پایه‌های جوامع را هدف قرار می‌دهد و امنیت و ثبات آن را از درون نشانه می‌گیرد کمک خواهد کرد.

روزنامه «دیلی میل» انگلیس روز دوشنبه اعلام کرده بود که پلیس این کشور حذف اصطلاح تروریستم اسلامی و جهادی را به علت تاثیر منفی آن بر روابط جوامع را در دست بررسی دارد.

به گفته این روزنامه، پلیس انگلیس پیشنهاد داده است از اصطلاحاتی مثل «تروریسم مبنی بر عقیده و تروریست‌های اجیر شده برای انگیزه‌های دینی» استفاده شود.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.