سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:

تست های سرولوژیک ابزار تشخیصی کرونا نیستند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص تست های سرولوژیک که ابزار مناسبی برای تشخیص کرونا نیستند و تفاوت های منفی کاذب و مثبت کاذب بالایی دارند،توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور رئیس  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: ‏تست‌های سرولوژیک ابزار تشخیصی کرونا نیستند و بر اساس شناسایی آنتی بادی ویروس در خون، حداکثر در برآورد و تخمین شیوع در یک منطقه خاص کمک می‌کنند و البته تفاوت‌های منفی کاذب و مثبت کاذب بالایی ممکن است داشته باشند.


بیشتر بخوانید


‏او در ادامه گفت: تخمین این مطالعات هر چه که باشد، نشان از آن دارد که در کشور‌ها و شهر‌های مورد مطالعه در دنیا کماکان اکثریت مطلق جمعیت کشور‌ها اصلا مبتلا و آلوده به ‎کرونا نشده اند. همچنین مهمتر اینکه درباره افراد مبتلای بهبود یافته هم هیچ قطعیتی وجود ندارد که دوباره به بیماری مبتلا نشوند.

گفتنی است ‏مطالعات فعلی نشان می‌دهد سطح آنتی بادی در این بیماران ظرف ۱۲ هفته کاهش چشمگیری دارد، لذا فعلا به نظر می‌رسد بسیاری از بهبود یافتگان، حداقل در کوتاه مدت ایمنی نسبی در برابر ‎کووید_۱۹ کسب می‌کنند و این لزوما به معنای ایمنی پایدار و قطعی در مقابل ‎کرونا نخواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.