سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موهبتی:

نظام سلامت متاثر از محدودیت‌های منابع در کشور است

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت گفت: محدودیت‌های جدی در منابع کشور وجود دارد و نظام سلامت هم متاثر از این محدودیت‌ها است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت، در حاشیه دومین اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: امروز مهمترین نکته در اداره دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، مباحث اقتصادی و منابع مالی آنها است. به دلیل شیوع کرونا، درآمد‌های اختصاصی دانشگاه ها، کاهش چشمگیری داشته است و بخش عمده‌ای از هزینه‌های بیمارستانی و پرسنلی دانشگاه ها، از محل درآمد‌های اختصاصی تامین می‌شود.

او افزود: در این جلسه همچنین، مباحث مرتبط با حوزه آموزش، درمان و بهداشت در دانشگاه‌ها با حضور وزیر و معاونین وی در وزارت بهداشت و هیات رییسه دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق ویدیو کنفرانس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مورد بررسی بیشتر قرار گرفت و مصوبات این نشست به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت یادآوری کرد: در این نشست، آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر بهداشت مقایسه‌ای نسبت به روز اول شیوع این بیماری کرد.


بیشتر بخوانید


موهبتی تاکید کرد: وزارت بهداشت تلاش زیادی برای حل مشکلات حوزه سلامت دارد، اما حل تمامی این مشکات به تنهایی از عهده وزارت بهداشت ساخته نیست و وابسته به تعامل و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و ارتباطات بین بخشی است. وزارت بهداشت برای حفاظت و صیانت از جان مردم، پروتکل‌هایی تدوین و ابلاغ کرده و خوشبختانه تا کنون کل حاکمیت اعم از نیرو‌های مسلح و قوای سه گانه ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با وزارت بهداشت داشته اند.

او افزود: علیرغم اینکه محدودیت‌های جدی در منابع کشور وجود دارد و حتما نظام سلامت هم متاثر از این محدودیت‌ها خواهد بود امیدواریم بتوانیم در سایه همدلی و وحدت، مشکلات کشور از جمله بیماری کرونا را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.